Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför skulle jag köpa friåkningsskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 607695" data-attributes="member: 46762"><p>Mountain_Man la fram det lite säljande och vackert, jag kan lägga fram det mer konkret och objektivt, hehe...</p><p></p><p>Ett par moderna pistskidor av racekaraktär är rappa, snabba och vansinnigt roliga om man har god teknik, bra ork och bra underlag (ja, det går att köra puder med slalomskidor, men teknik och ork är verkligen A och O!). Hur ofta består dessa 3 faktorer en hel skiddag? Precis...</p><p></p><p>En modern friåkningsskida i 100mm's-klassen offrar lite av den rappa och katapultliknande känslan som kan fås av renodlade pistskidor, men så fort du blir trött, slarvar med tekniken, eller pisten blir uppåkt kommer du fortsätta att ha riktigt roligt med friåkningsskidan. Den är gjort för att fungera lika bra, även när faktorerna förändras!</p><p></p><p>En liten uppoffring i spetsprestanda för att få en skida som är roligare längre. Det tycker iaf jag är jäkligt vettigt.</p><p></p><p>Det finns några få ruskigt användbara skidor runt 90-100mm som fungerar extremt bra på hela berget. de kan göra korta, rappa svängar i hård pist, de kan dunka puckel, de kan köras i långsvängar i hög fart, de kan surfa lössnö och de kan flyta i vårsorbet. Du offrar lite av agressiviteten i din raceskida och vinner egenskaper som du hade behövt köpa 2-3 skidor till för att få. Roligare skidor är svåra att hitta...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 607695, member: 46762"] Mountain_Man la fram det lite säljande och vackert, jag kan lägga fram det mer konkret och objektivt, hehe... Ett par moderna pistskidor av racekaraktär är rappa, snabba och vansinnigt roliga om man har god teknik, bra ork och bra underlag (ja, det går att köra puder med slalomskidor, men teknik och ork är verkligen A och O!). Hur ofta består dessa 3 faktorer en hel skiddag? Precis... En modern friåkningsskida i 100mm's-klassen offrar lite av den rappa och katapultliknande känslan som kan fås av renodlade pistskidor, men så fort du blir trött, slarvar med tekniken, eller pisten blir uppåkt kommer du fortsätta att ha riktigt roligt med friåkningsskidan. Den är gjort för att fungera lika bra, även när faktorerna förändras! En liten uppoffring i spetsprestanda för att få en skida som är roligare längre. Det tycker iaf jag är jäkligt vettigt. Det finns några få ruskigt användbara skidor runt 90-100mm som fungerar extremt bra på hela berget. de kan göra korta, rappa svängar i hård pist, de kan dunka puckel, de kan köras i långsvängar i hög fart, de kan surfa lössnö och de kan flyta i vårsorbet. Du offrar lite av agressiviteten i din raceskida och vinner egenskaper som du hade behövt köpa 2-3 skidor till för att få. Roligare skidor är svåra att hitta... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför skulle jag köpa friåkningsskidor?
Tillbaka
Topp