Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför skulle jag köpa friåkningsskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="perschan" data-source="post: 607738" data-attributes="member: 50156"><p>Jag tycker de flesta svaren har varit genomtänkta och bra men jag tycker att prisfrågan har hamnat lite i skymundan. Eftersom "wot" ganska noga poängterar att han är familjefar och har en begränsad ekonomi tycker jag att man kanske ska satsa på en hållbar design som visat sig vara framgångsrik under en längre tid och kanske inte är det nyaste och tuffaste man kan stajla med i liftkön.</p><p>Precis som med de flesta andra varor på marknaden idag så har även skidor ett sjuhelvetes utgångspris, men likt bilar och kläder så kan även skidor i utgående modeller fyndas till mer acceptabla priser. </p><p>Mitt tips är då att gå in i en välsorterad skidbutik och känn ut(teståk om det finns möjlighet) en skida som du tror skulle uppfylla just de kriterierna, prisvärd och hållbar design. När du mjölkat ur det stackars butiksbiträdet på allt med vikt, radie och annan information så tackar du så mycket för dig och loggar in på www.sport-conrad.com. Där finns ett gott sortiment av skidor och tillbehör. Frakten understiger utan tvekan de administativa kostnaderna som butiken lägger på deras skidpris. Där finns tex. förra säsongens K2 Coomba för ca: 300-380E, beroende på bindning. Det är i mina ögon en skida som uppfyller just de kriterierna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="perschan, post: 607738, member: 50156"] Jag tycker de flesta svaren har varit genomtänkta och bra men jag tycker att prisfrågan har hamnat lite i skymundan. Eftersom "wot" ganska noga poängterar att han är familjefar och har en begränsad ekonomi tycker jag att man kanske ska satsa på en hållbar design som visat sig vara framgångsrik under en längre tid och kanske inte är det nyaste och tuffaste man kan stajla med i liftkön. Precis som med de flesta andra varor på marknaden idag så har även skidor ett sjuhelvetes utgångspris, men likt bilar och kläder så kan även skidor i utgående modeller fyndas till mer acceptabla priser. Mitt tips är då att gå in i en välsorterad skidbutik och känn ut(teståk om det finns möjlighet) en skida som du tror skulle uppfylla just de kriterierna, prisvärd och hållbar design. När du mjölkat ur det stackars butiksbiträdet på allt med vikt, radie och annan information så tackar du så mycket för dig och loggar in på www.sport-conrad.com. Där finns ett gott sortiment av skidor och tillbehör. Frakten understiger utan tvekan de administativa kostnaderna som butiken lägger på deras skidpris. Där finns tex. förra säsongens K2 Coomba för ca: 300-380E, beroende på bindning. Det är i mina ögon en skida som uppfyller just de kriterierna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varför skulle jag köpa friåkningsskidor?
Tillbaka
Topp