Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför svänger folk på transsportsträckor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="limegreen" data-source="post: 992552"><p>jag kan inte annat göra än att hålla med båda läger i frågan. för majoriteten av de som åker skidor minst 1 vecka om året har då sannerligen, någon gång, blivit irriterad på annan skidåkare, även om det specifikt ej rört o-observanta svängisar på transportisar. vi människor har en tendens att irritera oss på andra, som oxå är människor. antingen avtar irritation med stigande ålder (vilket torde tyda på mognad) eller så eskalerar den. att den eskalerar får ses som högst naturligt och kan således ha mången orsak. livet är en.</p><p></p><p>en humörs-mässig bra dag på transportsträckan: jag susar förbi ev. sväng-kusar, alt. utbrister i ett högt & glatt "tjoflöjt" ca 20 m innan passerandet. en dålig dag på samma plats: jag bromsar in så att den jäveln får åka. när jag står där å skriker å gormar (å hoppas att ingen hör) å har knäckt en stav så kommer de vanliga grubblerierna upp om reinfelts satans tillväxt-cirkus som inte direkt främjar en hållbar utveckling, den s.k. "utvecklingen" av åre-helvetet, kvinnans kollektiva fördummande av sig själva genom detta ständiga fokus på det yttre (alltså framhävning/ev. makt-positionering av sin mänsklighet i form av jucka-på-madrasser). ev. måste jag gnugga ansiktet i snön för att slutligen skratta högt åt mig själv å vad jag sysslar med. jag ser till att påminna mig om barndomens lättja varpå jag lägger av en ordentlig möök för att sedan åka ner fakie genom skogen å slutligen få avnjuta en kopp varm tjoklad med grädde. vid behov kollar jag lite på eurosport. ännu en dag i livet. vad är väll en bal på slottet?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="limegreen, post: 992552"] jag kan inte annat göra än att hålla med båda läger i frågan. för majoriteten av de som åker skidor minst 1 vecka om året har då sannerligen, någon gång, blivit irriterad på annan skidåkare, även om det specifikt ej rört o-observanta svängisar på transportisar. vi människor har en tendens att irritera oss på andra, som oxå är människor. antingen avtar irritation med stigande ålder (vilket torde tyda på mognad) eller så eskalerar den. att den eskalerar får ses som högst naturligt och kan således ha mången orsak. livet är en. en humörs-mässig bra dag på transportsträckan: jag susar förbi ev. sväng-kusar, alt. utbrister i ett högt & glatt "tjoflöjt" ca 20 m innan passerandet. en dålig dag på samma plats: jag bromsar in så att den jäveln får åka. när jag står där å skriker å gormar (å hoppas att ingen hör) å har knäckt en stav så kommer de vanliga grubblerierna upp om reinfelts satans tillväxt-cirkus som inte direkt främjar en hållbar utveckling, den s.k. "utvecklingen" av åre-helvetet, kvinnans kollektiva fördummande av sig själva genom detta ständiga fokus på det yttre (alltså framhävning/ev. makt-positionering av sin mänsklighet i form av jucka-på-madrasser). ev. måste jag gnugga ansiktet i snön för att slutligen skratta högt åt mig själv å vad jag sysslar med. jag ser till att påminna mig om barndomens lättja varpå jag lägger av en ordentlig möök för att sedan åka ner fakie genom skogen å slutligen få avnjuta en kopp varm tjoklad med grädde. vid behov kollar jag lite på eurosport. ännu en dag i livet. vad är väll en bal på slottet? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför svänger folk på transsportsträckor?
Tillbaka
Topp