Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför tar sällan duktiga skidåkare hjälp in sin skidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1091350" data-attributes="member: 83225"><p>Det roliga här är ju hur olika inställning man ens har till vad som är en duktig skidåkare. Personligen skulle jag förstås också kunna åka som Reilly men det är ju inte den åkningen jag skulle använda som en allmän måttstock för bäst skidåkare. Dessutom är det inte den åkningen jag skulle lägga timmar för att nöta in. </p><p></p><p>När det gäller ursprungsfrågan så tragglade jag också massa teknik förr, när jag var på en nivå att jag kände att jag behövde och utvecklades mycket. Jag är långt ifrån fullärd idag men upplever att jag kan åka på de flesta ställen jag har en rimlig chans att hamna på. Så då blir det relativt ointressant att lägga massa pengar och tid på att traggla finlir framför att bara åka. Tänk dig själv ifall du kanske gillar att spela innebandy, badminton, squash osv med dina polare, hur sugen är du på att istället lägga den tiden då du kan lira på att istället nöta in handvinklar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1091350, member: 83225"] Det roliga här är ju hur olika inställning man ens har till vad som är en duktig skidåkare. Personligen skulle jag förstås också kunna åka som Reilly men det är ju inte den åkningen jag skulle använda som en allmän måttstock för bäst skidåkare. Dessutom är det inte den åkningen jag skulle lägga timmar för att nöta in. När det gäller ursprungsfrågan så tragglade jag också massa teknik förr, när jag var på en nivå att jag kände att jag behövde och utvecklades mycket. Jag är långt ifrån fullärd idag men upplever att jag kan åka på de flesta ställen jag har en rimlig chans att hamna på. Så då blir det relativt ointressant att lägga massa pengar och tid på att traggla finlir framför att bara åka. Tänk dig själv ifall du kanske gillar att spela innebandy, badminton, squash osv med dina polare, hur sugen är du på att istället lägga den tiden då du kan lira på att istället nöta in handvinklar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför tar sällan duktiga skidåkare hjälp in sin skidåkning?
Tillbaka
Topp