Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför tar sällan duktiga skidåkare hjälp in sin skidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChasingPow" data-source="post: 1091498" data-attributes="member: 163179"><p>Det är väl bara OP själv som kan svara på varför han inte anser det värt pengarna?</p><p></p><p>För min del som "duktig" skidåkare är det simpelt. Jag kan ta mig fram säkert i den terräng jag hittar och som jag anser var rimligt säker att åka samt göra det så fort jag önskar. Så en kurs/lärare fyller ingen direkt funktion i mina ögon. Som tävlingsåkare vet jag också att det finns inga quick fixes för att snabbt bli mycket bättre från en redan medelgod åkning.</p><p></p><p>Så min slutledning skulle alltid vara att samma pengar som jag lägger på möjligheten att lära mig från någon annan kan jag lägga till fler skiddagar eller bättre prylar. Plus att skillnaden i skicklighet inte blir så himla stor i skidåkning när man väl fått koll på grejerna. Gissar att det är vad de flesta kommer fram till. Har nästan samma åsikt sommartid för dh cykling, dock är skillnaden där betydligt högre mellan proffs och amatörer vilket ger det lite mer värde.</p><p></p><p></p><p>Sen är det ju som någon tidigare pekat ut ett stort praktiskt problem med att både hitta bra lärare till ett rimligt pris inom ett rimligt geografiskt område och att förhållandena är bra när det väl blir av.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChasingPow, post: 1091498, member: 163179"] Det är väl bara OP själv som kan svara på varför han inte anser det värt pengarna? För min del som "duktig" skidåkare är det simpelt. Jag kan ta mig fram säkert i den terräng jag hittar och som jag anser var rimligt säker att åka samt göra det så fort jag önskar. Så en kurs/lärare fyller ingen direkt funktion i mina ögon. Som tävlingsåkare vet jag också att det finns inga quick fixes för att snabbt bli mycket bättre från en redan medelgod åkning. Så min slutledning skulle alltid vara att samma pengar som jag lägger på möjligheten att lära mig från någon annan kan jag lägga till fler skiddagar eller bättre prylar. Plus att skillnaden i skicklighet inte blir så himla stor i skidåkning när man väl fått koll på grejerna. Gissar att det är vad de flesta kommer fram till. Har nästan samma åsikt sommartid för dh cykling, dock är skillnaden där betydligt högre mellan proffs och amatörer vilket ger det lite mer värde. Sen är det ju som någon tidigare pekat ut ett stort praktiskt problem med att både hitta bra lärare till ett rimligt pris inom ett rimligt geografiskt område och att förhållandena är bra när det väl blir av. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför tar sällan duktiga skidåkare hjälp in sin skidåkning?
Tillbaka
Topp