Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför tar sällan duktiga skidåkare hjälp in sin skidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glidaren" data-source="post: 1097223" data-attributes="member: 164796"><p>Känns bra att veta att någon tycker det finns konkreta rörelser att träna. Problemet för mig blir då, hur vet jag att den jag möter i skidskolan kan sin sak? Jag åkte med några skidlärare från Sverige i alperna. Vi var alla gäster med UCPA och de var grymma på korta svängar i pisten men i offpisten var de nästa på samma nivå som mig (lät som om de hade steg 4 av vad då?). Om jag då skulle få dem i tex Åre att träna offpist med mig, skulle jag antagligen inte få ut något av lektionen då de inte kan mer än mig. men det låter bra att det finns de instruktörer som kan på olika orter.</p><p></p><p>Det verkar som du har turen att få träna många timmar med andra kunniga, vilket låter kanon. Om jag skulle göra det du gör skulle det kosta hela min lön och lite till, med tanke på vad en lektion kostar.</p><p>Är lite avundsjuk för visst är det ski... kul att utvecklas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glidaren, post: 1097223, member: 164796"] Känns bra att veta att någon tycker det finns konkreta rörelser att träna. Problemet för mig blir då, hur vet jag att den jag möter i skidskolan kan sin sak? Jag åkte med några skidlärare från Sverige i alperna. Vi var alla gäster med UCPA och de var grymma på korta svängar i pisten men i offpisten var de nästa på samma nivå som mig (lät som om de hade steg 4 av vad då?). Om jag då skulle få dem i tex Åre att träna offpist med mig, skulle jag antagligen inte få ut något av lektionen då de inte kan mer än mig. men det låter bra att det finns de instruktörer som kan på olika orter. Det verkar som du har turen att få träna många timmar med andra kunniga, vilket låter kanon. Om jag skulle göra det du gör skulle det kosta hela min lön och lite till, med tanke på vad en lektion kostar. Är lite avundsjuk för visst är det ski... kul att utvecklas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Varför tar sällan duktiga skidåkare hjälp in sin skidåkning?
Tillbaka
Topp