Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Varför twintip? Varför Carving?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FabbeH" data-source="post: 600753"><p>Vad jag har lärt mig så är väll twintippen inte lika styv som en carving. Den är mycket mer böjbar och mjukare för att landa mjukare och lättare, rätta mig gärna om jag har fel. </p><p></p><p>Sedan att Twintip är så himmla alround är väll överdrivet. Okey det beror ju helt på från skida till skida men när jag var i Idre och åkte pist så åkte jag med carving. Efteråt satte jag på mig ett par twintip från förra året och det var överdrivet svårt och åka bra. Visst en twintip kommer ju alldrig kunna bli lika bra i pist som en carvin likaså att en carvin alldrig kommer bli det i park. Men om du nu har åkt några många år och skall testa lite park så råder jag dig att inte köpa renodlade twintip. Hyr istället och kör på carving i pisten för det är en sån skillnad om man kan tekniken</p><p></p><p>Sedan har jag en fråga. Är det så att twintipen är lättare än carving. Min farsa säger det och honom kan man ju inte lita på för 5 öre. Han ställde sina skidor på 3 när han väger typ 90</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FabbeH, post: 600753"] Vad jag har lärt mig så är väll twintippen inte lika styv som en carving. Den är mycket mer böjbar och mjukare för att landa mjukare och lättare, rätta mig gärna om jag har fel. Sedan att Twintip är så himmla alround är väll överdrivet. Okey det beror ju helt på från skida till skida men när jag var i Idre och åkte pist så åkte jag med carving. Efteråt satte jag på mig ett par twintip från förra året och det var överdrivet svårt och åka bra. Visst en twintip kommer ju alldrig kunna bli lika bra i pist som en carvin likaså att en carvin alldrig kommer bli det i park. Men om du nu har åkt några många år och skall testa lite park så råder jag dig att inte köpa renodlade twintip. Hyr istället och kör på carving i pisten för det är en sån skillnad om man kan tekniken Sedan har jag en fråga. Är det så att twintipen är lättare än carving. Min farsa säger det och honom kan man ju inte lita på för 5 öre. Han ställde sina skidor på 3 när han väger typ 90 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Varför twintip? Varför Carving?
Tillbaka
Topp