Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför vill folk utnyttjas som reseledare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 55013" data-attributes="member: 12536"><p>Eh... Att jag orkar förvånar mig, men hur som helst.</p><p></p><p>ChristofferB: Jag utgår från att du är miljonär? Dela dina tips så jag också kan bli det och alltså slipper jobba som reseledare. Och kanske kan en notering som reseledare i meritförtecknigen göra så att mna kan undvika jobbet på ICA?</p><p>(Ja, det här svaret var ungefär lika arrogant och dumt som inlägget jag svarade på...)</p><p></p><p>korkek: Det är måttligt smart att dra slutsatser om något du inte har en aning om. Om jag hade haft möjlighet att göra en jobbfri säsong i år så är det väl klart att jag gjort det! Hur gjorde du första året efter gymnasiet? Själv har jag inte lyckats skaffa ett jobb, kanske har jag för höga krav? </p><p></p><p>2. Ja, det är ganska lätt att spara pengar när man inte har några. Inga inkomster = inga utgifter. Så har jag levt, och jag börjar bli sjukt trött på det. </p><p>Har du läst mitt tidigare inlägg så kan du komma fram till att: 0 tjänade slantar = ingen säsong. Om jag däremot jobbar i fjällmiljö så kan jag åtminstone få några skiddagar. Enkel logik, eller? Just det jag sa i denna del verkar folk ha missat grovt.</p><p></p><p>el_maco: Självklart beror det på jobbet man söker om man bör nämna det eller inte. Ska man jobba som programmerare i ett femmannaföretag så bryr de sig inte om det, om du däremot ska jobba som receptionist, säljare eller något där man har mycket kontakt med andra personer (projektanställningar t ex) så är det ju relevant info. En i ditt fall civilingenjörsexamen leder ju oftast till ett jobb där en sådan merit inte är värt särskilt mycket. Det har du rätt i, och det säger jag inte emot.</p><p></p><p>Blackriverpaint: Nej vi är inte dumma i huvudet. Kunde du inte räkna ut det? Själv ser jag svaret som självklart, och därmed ser jag även din fråga mer som ett påstående, även om ditt inlägg inte är formulerat så. Man måste vara försiktig när man skriver saker på nätet då ironi inte alltid är så lätt att förmedla.</p><p></p><p>För att fortsätta i "off topic"-spåret så förundras jag över kommentarer som "kul tråd" och "kul läsning". Kalla mig naiv, men jag känner inte att det är så kul när folk har dumma kommentarer, gör påhåpp (vilket jag som sagt tolkade ursprungsinlägget som) och sprider en sur stämning omkring sig. Det är möjligtvis en intressant tråd, men inte en rolig tråd, iaf inte för mig som tar åt mig av era kommentarer. Nu kommer någon förstås säga att jag ska ta allt med en klackspark, men varför det?</p><p></p><p>De som söker reseledarjobb för ovan nämnda anledningar, dvs träffa tjejer/killar för lösa kontakter, stå i centrum bara för att det är kul osv, är ju också HELT fel ute. De personer kanske borde titta till porrfilmsbranschen, då får de ju allt i ett? Förresten kan man ju jobba som reseledare för pensionärsresor och liknande arrangemang. Är de reseledarna som åker med dem också bara ute efter att få göka?</p><p></p><p>Så, elda på bara. Jag är intresserad av vad ni har att säga, men såtillvida ni inte känner mig så kan ni skippa kommentarer som rör vad jag tycker och tänker.</p><p></p><p>//Dr. Snow</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 55013, member: 12536"] Eh... Att jag orkar förvånar mig, men hur som helst. ChristofferB: Jag utgår från att du är miljonär? Dela dina tips så jag också kan bli det och alltså slipper jobba som reseledare. Och kanske kan en notering som reseledare i meritförtecknigen göra så att mna kan undvika jobbet på ICA? (Ja, det här svaret var ungefär lika arrogant och dumt som inlägget jag svarade på...) korkek: Det är måttligt smart att dra slutsatser om något du inte har en aning om. Om jag hade haft möjlighet att göra en jobbfri säsong i år så är det väl klart att jag gjort det! Hur gjorde du första året efter gymnasiet? Själv har jag inte lyckats skaffa ett jobb, kanske har jag för höga krav? 2. Ja, det är ganska lätt att spara pengar när man inte har några. Inga inkomster = inga utgifter. Så har jag levt, och jag börjar bli sjukt trött på det. Har du läst mitt tidigare inlägg så kan du komma fram till att: 0 tjänade slantar = ingen säsong. Om jag däremot jobbar i fjällmiljö så kan jag åtminstone få några skiddagar. Enkel logik, eller? Just det jag sa i denna del verkar folk ha missat grovt. el_maco: Självklart beror det på jobbet man söker om man bör nämna det eller inte. Ska man jobba som programmerare i ett femmannaföretag så bryr de sig inte om det, om du däremot ska jobba som receptionist, säljare eller något där man har mycket kontakt med andra personer (projektanställningar t ex) så är det ju relevant info. En i ditt fall civilingenjörsexamen leder ju oftast till ett jobb där en sådan merit inte är värt särskilt mycket. Det har du rätt i, och det säger jag inte emot. Blackriverpaint: Nej vi är inte dumma i huvudet. Kunde du inte räkna ut det? Själv ser jag svaret som självklart, och därmed ser jag även din fråga mer som ett påstående, även om ditt inlägg inte är formulerat så. Man måste vara försiktig när man skriver saker på nätet då ironi inte alltid är så lätt att förmedla. För att fortsätta i "off topic"-spåret så förundras jag över kommentarer som "kul tråd" och "kul läsning". Kalla mig naiv, men jag känner inte att det är så kul när folk har dumma kommentarer, gör påhåpp (vilket jag som sagt tolkade ursprungsinlägget som) och sprider en sur stämning omkring sig. Det är möjligtvis en intressant tråd, men inte en rolig tråd, iaf inte för mig som tar åt mig av era kommentarer. Nu kommer någon förstås säga att jag ska ta allt med en klackspark, men varför det? De som söker reseledarjobb för ovan nämnda anledningar, dvs träffa tjejer/killar för lösa kontakter, stå i centrum bara för att det är kul osv, är ju också HELT fel ute. De personer kanske borde titta till porrfilmsbranschen, då får de ju allt i ett? Förresten kan man ju jobba som reseledare för pensionärsresor och liknande arrangemang. Är de reseledarna som åker med dem också bara ute efter att få göka? Så, elda på bara. Jag är intresserad av vad ni har att säga, men såtillvida ni inte känner mig så kan ni skippa kommentarer som rör vad jag tycker och tänker. //Dr. Snow [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför vill folk utnyttjas som reseledare
Tillbaka
Topp