Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför vill folk utnyttjas som reseledare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JON4S" data-source="post: 55040" data-attributes="member: 30964"><p>el_mach: Du är ett glin. Citerar Oskar Wilde men verkar inte fatta vad han menar. Har inte hört det citatet tidigare, men han menade nog på att det är synd att det är dom med pengar som styr här i världen. Inte att livets mening är att skaffa pengar..</p><p>Han lär också ha skrivit: "I am not young enough to know everything."</p><p></p><p>Dr_Snow: Sitter och småler när jag läser den här tråden, ibland tom skrattar jag. Är den inte rolig då? Du däremot är inte det minsta roande. Kanske inte känner dig, men jag har ju sett din bild och du är ful.</p><p></p><p>Klart roligaste inlägget står Sofia21 för. Hon skriver att hon "gör ett desperat försök att hejda denna utvecklig". Hela inlägget andas verkligen desperation. Mycket roande =)</p><p></p><p>Tillbaka till Dr_Snow: Pensionärsskidresor? Reseledare i den bemärkelsen som behandlas i den här tråden är väl på skidresor. Människor som vill åka skidor, men inte åker skidor utan reseleder istället? Folk blir ju inte reseledare för att få åka skidor.</p><p></p><p>Du verkar ju ytterst ödjmjukt införståd med bristerna i reseledarjobbet. Framgår med all tydlighet om man läser annat du skrivit. Låter som om du antagligen hellre skulle ta ett annat jobb, vilket som helst, om det gav dig mer tid till åkning. Lycka till du kanske hittar något annat längre fram i vinter.</p><p></p><p>Porrbranchen? Har du en aning om hur krävande porrbranchen är? Framförallt för killar. Du verkar ju tro att vem som helst har det som krävs. Fast det vore ju helt klart det fetaste. Slänga upp sitt visitkort, "porrskådis/skibum".</p><p></p><p>Mina personliga åsikter i huvudfrågan. Hur kan någon vilja vara reseledare? Har ingen egen erfarenhet av jobbet. Gör man säsong för att åka bräda/skidor så verkar det suga monumentalt att jobba som reseledare. För lite tid för egen åkning helt enkelt. </p><p></p><p>Skid/Snowboard -lärare är ju ett annat jobb som jag inte skulle vilja ta i med tång. Har iofs hört om en vän till en vän som lär ha jobbat som off-pistguide i Chamonix. Han tyckte det var trevligt.</p><p></p><p>Det absolut sämsta jobbet man kan ha måste ju vara liftvakt, som att be om att slippa åka. Ganska varmt och skönt också har jag hört.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JON4S, post: 55040, member: 30964"] el_mach: Du är ett glin. Citerar Oskar Wilde men verkar inte fatta vad han menar. Har inte hört det citatet tidigare, men han menade nog på att det är synd att det är dom med pengar som styr här i världen. Inte att livets mening är att skaffa pengar.. Han lär också ha skrivit: "I am not young enough to know everything." Dr_Snow: Sitter och småler när jag läser den här tråden, ibland tom skrattar jag. Är den inte rolig då? Du däremot är inte det minsta roande. Kanske inte känner dig, men jag har ju sett din bild och du är ful. Klart roligaste inlägget står Sofia21 för. Hon skriver att hon "gör ett desperat försök att hejda denna utvecklig". Hela inlägget andas verkligen desperation. Mycket roande =) Tillbaka till Dr_Snow: Pensionärsskidresor? Reseledare i den bemärkelsen som behandlas i den här tråden är väl på skidresor. Människor som vill åka skidor, men inte åker skidor utan reseleder istället? Folk blir ju inte reseledare för att få åka skidor. Du verkar ju ytterst ödjmjukt införståd med bristerna i reseledarjobbet. Framgår med all tydlighet om man läser annat du skrivit. Låter som om du antagligen hellre skulle ta ett annat jobb, vilket som helst, om det gav dig mer tid till åkning. Lycka till du kanske hittar något annat längre fram i vinter. Porrbranchen? Har du en aning om hur krävande porrbranchen är? Framförallt för killar. Du verkar ju tro att vem som helst har det som krävs. Fast det vore ju helt klart det fetaste. Slänga upp sitt visitkort, "porrskådis/skibum". Mina personliga åsikter i huvudfrågan. Hur kan någon vilja vara reseledare? Har ingen egen erfarenhet av jobbet. Gör man säsong för att åka bräda/skidor så verkar det suga monumentalt att jobba som reseledare. För lite tid för egen åkning helt enkelt. Skid/Snowboard -lärare är ju ett annat jobb som jag inte skulle vilja ta i med tång. Har iofs hört om en vän till en vän som lär ha jobbat som off-pistguide i Chamonix. Han tyckte det var trevligt. Det absolut sämsta jobbet man kan ha måste ju vara liftvakt, som att be om att slippa åka. Ganska varmt och skönt också har jag hört. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför vill folk utnyttjas som reseledare
Tillbaka
Topp