Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför vill folk utnyttjas som reseledare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="powdercafe" data-source="post: 55041" data-attributes="member: 28626"><p>Detta blev dummare än vad jag någonsin kunde ana. Verkar som om det har varit en hemsk helg för många.</p><p>Att säga att reseledare är dumma i huvudet är lika obegåvat som att säga att stockholmare är dumma i huvudet. Det verkar lite väl generaliserande.</p><p>Jag har tillbringat 9 vintrar i Alperna varav 7 som reseledare. Måste säga att det var två helt fantastiska vintrar som skibum. Städjobb, bartender och en massa andra spännande arbetsuppgifter. Men det slår absolut inte jobbet som reseledare. Så mycket nya skidorter, så många nya människor och så mycket bra skidåkning hade jag aldrig fått möjligheten att uppleva utan detta jobbet. </p><p>Det är bara skitsnack att man inte får åka tillräckligt mycket kvalitativ skidåkning. Det hörs ju på ordet reseledare att man leder andra. Det betyder att jag själv väljer vart jag vill åka med mina gäster. Då måste man vara lite knäpp om man inte väljer de bästa åken. Visst, några dagar tar det lite längre tid, men på det stora hela så tror jag att jag åker mer kvalitativ skidåkning än många som inte jobbar. Jag har mer och mer insett att det är inte väder och snödjup som spelar störst roll. Det är sällskapet. Jag tror alla mår bra av att göra någon annan glad på berget. Har ni inte testat det så kan jag rekommendera det varmt.</p><p>Kom inte och säg att ni åker varenda dag under en hel vinter, bara för att ni inte "måste" jobba som reseledare. </p><p>Sedan gör det inget att man får ta lite ansvar. Tror till och med att några här på forumet skulle behöva lära sig lite mer om detta.</p><p>Slutsats: låt alla få göra som de vill. Huvudsaken att vi har det bra i snön.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="powdercafe, post: 55041, member: 28626"] Detta blev dummare än vad jag någonsin kunde ana. Verkar som om det har varit en hemsk helg för många. Att säga att reseledare är dumma i huvudet är lika obegåvat som att säga att stockholmare är dumma i huvudet. Det verkar lite väl generaliserande. Jag har tillbringat 9 vintrar i Alperna varav 7 som reseledare. Måste säga att det var två helt fantastiska vintrar som skibum. Städjobb, bartender och en massa andra spännande arbetsuppgifter. Men det slår absolut inte jobbet som reseledare. Så mycket nya skidorter, så många nya människor och så mycket bra skidåkning hade jag aldrig fått möjligheten att uppleva utan detta jobbet. Det är bara skitsnack att man inte får åka tillräckligt mycket kvalitativ skidåkning. Det hörs ju på ordet reseledare att man leder andra. Det betyder att jag själv väljer vart jag vill åka med mina gäster. Då måste man vara lite knäpp om man inte väljer de bästa åken. Visst, några dagar tar det lite längre tid, men på det stora hela så tror jag att jag åker mer kvalitativ skidåkning än många som inte jobbar. Jag har mer och mer insett att det är inte väder och snödjup som spelar störst roll. Det är sällskapet. Jag tror alla mår bra av att göra någon annan glad på berget. Har ni inte testat det så kan jag rekommendera det varmt. Kom inte och säg att ni åker varenda dag under en hel vinter, bara för att ni inte "måste" jobba som reseledare. Sedan gör det inget att man får ta lite ansvar. Tror till och med att några här på forumet skulle behöva lära sig lite mer om detta. Slutsats: låt alla få göra som de vill. Huvudsaken att vi har det bra i snön. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför vill folk utnyttjas som reseledare
Tillbaka
Topp