Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Världens brantaste backe
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vannish" data-source="post: 502871" data-attributes="member: 88967"><p>Efter all denna räkning så har jag fått några frågor som jag skulle vilja ha riktiga svar på. Av folk som vet vad dom pratar om.</p><p></p><p>45 grader är 100%</p><p>Väggen lutar ca 45 grader</p><p></p><p>På skylten till harakiri står det att den lutar 78%, är det så att dom har räknat på att 90 grader är 100%, eller att det egentligen ska stå 78 grader på skylten? Eller är det jag som har missförstått något grovt här, eftersom denna backe ska vara världens brantaste.</p><p></p><p>Sen angående med att 45 grader är 100%, har detta med tangelns inblandelse att göra? Jag förstår 1:1 konceptet men får inte riktigt ihop det i skallen vad som säger att 45 grader är 100%. Eller är det så enkelt att det faktiskt är 1:1 som gör det till 100%?</p><p></p><p>Nu hoppas jag att jag kan få ett riktigt svar på detta, för jag är nyfiken. Och bumpen får jag leva med!</p><p></p><p>Bild: <a href="http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8d/Mayrhofen_Harakiri_Piste_002.jpg/800px-Mayrhofen_Harakiri_Piste_002.jpg" target="_blank">http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8d/Mayrhofen_Harakiri_Piste_002.jpg/800px-Mayrhofen_Harakiri_Piste_002.jpg</a></p><p>Film: [MEDIA=youtube]83klJ3kQ0F4[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vannish, post: 502871, member: 88967"] Efter all denna räkning så har jag fått några frågor som jag skulle vilja ha riktiga svar på. Av folk som vet vad dom pratar om. 45 grader är 100% Väggen lutar ca 45 grader På skylten till harakiri står det att den lutar 78%, är det så att dom har räknat på att 90 grader är 100%, eller att det egentligen ska stå 78 grader på skylten? Eller är det jag som har missförstått något grovt här, eftersom denna backe ska vara världens brantaste. Sen angående med att 45 grader är 100%, har detta med tangelns inblandelse att göra? Jag förstår 1:1 konceptet men får inte riktigt ihop det i skallen vad som säger att 45 grader är 100%. Eller är det så enkelt att det faktiskt är 1:1 som gör det till 100%? Nu hoppas jag att jag kan få ett riktigt svar på detta, för jag är nyfiken. Och bumpen får jag leva med! Bild: [URL]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8d/Mayrhofen_Harakiri_Piste_002.jpg/800px-Mayrhofen_Harakiri_Piste_002.jpg[/URL] Film: [MEDIA=youtube]83klJ3kQ0F4[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Världens brantaste backe
Tillbaka
Topp