Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Världens roligaste terräng?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="liedholm" data-source="post: 792340" data-attributes="member: 68190"><p>Monte Rosa säger jag också. Bo i Alagna så slipper du alla svenskar och helglediga milaneser. Lätt den grymmaste terrängen som jag har upplevt och en dag på berget var bara jobbig för man kunde inte bestämma sig för vilket åk som skulle bli nästa. Finns en fin liten guidebok med en hel massa åk, allt från 35-graders åk i 2000 fallhöjd till 60 graders-åk där du måste fira dig in och trillar du så dör du. Att det är vackra vyer, obefintligt med konkurrens om snön och billigt och gott kaffe gör inte saken sämre.</p><p></p><p>Däremot så bör du hålla dig borta från både Andermatt och Disentis, oavsett vad de som är frälsta på området säger. Visst så är Andermatt ruskigt fin åkning bara man ger sig bortanför kabinen, men det är alldeles för många "down days" för min smak. Att det dessutom var ruskigt lavinfarligt i vintras gjorde inte saken bättre. Är lite smått jobbigt att runda en sten och hitta den man åker med ståendes på ett flak med en diameter på 15 meter glidandes utför eller att titta bort mot det där grymma åket man åkte för 2 dagar sedan och upptäcka att hela sidan bara har släppt och stannat i en bäck 1000 fallhöjd längre ner =)</p><p></p><p>Nä åk till Monte Rosa eller ännu hellre Montana. Jag skulle vilja ha lite ögonvittnesskildringar från Montana nämligen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="liedholm, post: 792340, member: 68190"] Monte Rosa säger jag också. Bo i Alagna så slipper du alla svenskar och helglediga milaneser. Lätt den grymmaste terrängen som jag har upplevt och en dag på berget var bara jobbig för man kunde inte bestämma sig för vilket åk som skulle bli nästa. Finns en fin liten guidebok med en hel massa åk, allt från 35-graders åk i 2000 fallhöjd till 60 graders-åk där du måste fira dig in och trillar du så dör du. Att det är vackra vyer, obefintligt med konkurrens om snön och billigt och gott kaffe gör inte saken sämre. Däremot så bör du hålla dig borta från både Andermatt och Disentis, oavsett vad de som är frälsta på området säger. Visst så är Andermatt ruskigt fin åkning bara man ger sig bortanför kabinen, men det är alldeles för många "down days" för min smak. Att det dessutom var ruskigt lavinfarligt i vintras gjorde inte saken bättre. Är lite smått jobbigt att runda en sten och hitta den man åker med ståendes på ett flak med en diameter på 15 meter glidandes utför eller att titta bort mot det där grymma åket man åkte för 2 dagar sedan och upptäcka att hela sidan bara har släppt och stannat i en bäck 1000 fallhöjd längre ner =) Nä åk till Monte Rosa eller ännu hellre Montana. Jag skulle vilja ha lite ögonvittnesskildringar från Montana nämligen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Världens roligaste terräng?
Tillbaka
Topp