Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Varma handskar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HeLium" data-source="post: 212312" data-attributes="member: 48397"><p>Ett tips:</p><p>Jag hade MYCKET stora problem att hitta varma handskar. Köpte i hopp om att jag skulle bli varm ett par finfina Hestra för nästan en tusenlapp, med löstagbar innerhandske. </p><p>Det gick åt helvete, de höll inte värmen alls vid 10-15 minus. Det som en konsekvens av att handsken inte andades alls, fukten blev kvar och hjälpte nedkylningen på traven.</p><p>Jag kom på att jag läst nånstans att fjälljägare använde vanliga stickade lovikavantar som innersta vante i deras utrustning</p><p></p><p>What to do?</p><p></p><p>Jag köpte då ett par riktigt billiga STICKADE Thinsulate-fingervantar för 99spänn på någon sportbutik, kastade ut Hestras skitinnerhandske och började använda den stickade budgetvanten som innerhandske.</p><p></p><p>Resultatet blev hur bra som helst! Fukten stannar kvar, men de lösa ullmaskorna tillåter att luften cirkulerar och fungerar som en extra barriär mot kylan. Jag har åkt i 20minus utan att behöva lämna fingrarna på berget.</p><p></p><p>Väl värt att testa!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HeLium, post: 212312, member: 48397"] Ett tips: Jag hade MYCKET stora problem att hitta varma handskar. Köpte i hopp om att jag skulle bli varm ett par finfina Hestra för nästan en tusenlapp, med löstagbar innerhandske. Det gick åt helvete, de höll inte värmen alls vid 10-15 minus. Det som en konsekvens av att handsken inte andades alls, fukten blev kvar och hjälpte nedkylningen på traven. Jag kom på att jag läst nånstans att fjälljägare använde vanliga stickade lovikavantar som innersta vante i deras utrustning What to do? Jag köpte då ett par riktigt billiga STICKADE Thinsulate-fingervantar för 99spänn på någon sportbutik, kastade ut Hestras skitinnerhandske och började använda den stickade budgetvanten som innerhandske. Resultatet blev hur bra som helst! Fukten stannar kvar, men de lösa ullmaskorna tillåter att luften cirkulerar och fungerar som en extra barriär mot kylan. Jag har åkt i 20minus utan att behöva lämna fingrarna på berget. Väl värt att testa! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Varma handskar?
Tillbaka
Topp