Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Varma pjäxor kalla fötter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Robban72" data-source="post: 1033607" data-attributes="member: 117076"><p>Många bra tankar och idéer här, fyller på med mina egna tankar:</p><p>- Har du provat att knäppa upp pjäxorna i liften? Ett tips är annars att regelmässigt knäppa upp dem i liftkön för att sen knäppa dem när det är dags att åka igen (duh...).</p><p>- Om pjäxan inte känns trång när du har den på dig så tror jag inte att den är för trång. Det brukar med regel vara tvärtom, dvs det känns som att den sitter bra (sitter skönt) men sitter inte tajt nog. Däremot kan det vara någon liten punkt som trycker, tex på en nerv eller ett blodkärl och att det är därför du fryser om fötterna (i alla fall om pjäxorna trycker på en blodkärl). I så fall går det att fixa hos en juste bootfitter.</p><p>- Som flera andra redan har sagt - bootgloves, billigt och effektivt för kalla fötter.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Robban72, post: 1033607, member: 117076"] Många bra tankar och idéer här, fyller på med mina egna tankar: - Har du provat att knäppa upp pjäxorna i liften? Ett tips är annars att regelmässigt knäppa upp dem i liftkön för att sen knäppa dem när det är dags att åka igen (duh...). - Om pjäxan inte känns trång när du har den på dig så tror jag inte att den är för trång. Det brukar med regel vara tvärtom, dvs det känns som att den sitter bra (sitter skönt) men sitter inte tajt nog. Däremot kan det vara någon liten punkt som trycker, tex på en nerv eller ett blodkärl och att det är därför du fryser om fötterna (i alla fall om pjäxorna trycker på en blodkärl). I så fall går det att fixa hos en juste bootfitter. - Som flera andra redan har sagt - bootgloves, billigt och effektivt för kalla fötter. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Varma pjäxor kalla fötter?
Tillbaka
Topp