Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Varma pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1211351" data-attributes="member: 83225"><p>Att prova den linern innan kommer inte att hjälpa dig alls faktiskt. När jag köpte mina vanliga Intuition Pro Tour (av en händelse också i Chamonix men hos Snell) testade vi dem "obakade" först och det var rent ut sagt plågsamt. Det var som att klämma ner foten i en 3 storlekar för liten pjäxa. Och så är hela processen. Först tror du att dina fötter ska dö. De tejpar på lite kuddar på dina kända tryckpunkter och sen bakar de och du står där med fötterna i och har svinont först och sen när du tar på dem färdigbakade och kylda för första gången så tänker du att de tryckts ihop alldeles för mycket. För det känns alldeles för behagligt. Men sen när man åker inser man att de sitter som de ska och det maniska uppknäppandet i liften osv är helt plötsligt överflödigt. SÅ var det iaf för mig som hade en pjäxa som ändå passade mig innan och var tryckt i skalet några gånger.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1211351, member: 83225"] Att prova den linern innan kommer inte att hjälpa dig alls faktiskt. När jag köpte mina vanliga Intuition Pro Tour (av en händelse också i Chamonix men hos Snell) testade vi dem "obakade" först och det var rent ut sagt plågsamt. Det var som att klämma ner foten i en 3 storlekar för liten pjäxa. Och så är hela processen. Först tror du att dina fötter ska dö. De tejpar på lite kuddar på dina kända tryckpunkter och sen bakar de och du står där med fötterna i och har svinont först och sen när du tar på dem färdigbakade och kylda för första gången så tänker du att de tryckts ihop alldeles för mycket. För det känns alldeles för behagligt. Men sen när man åker inser man att de sitter som de ska och det maniska uppknäppandet i liften osv är helt plötsligt överflödigt. SÅ var det iaf för mig som hade en pjäxa som ändå passade mig innan och var tryckt i skalet några gånger. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Varma pjäxor
Tillbaka
Topp