Värma upp Inneskon

RBJORKHAUG

Ny medlem
Värma upp Inneskon
Köpt nya Salomon SPK och behöver veta hur jag ska värma upp inneskon så ingenting går sönder.

Finns det redan en tråd om detta är jag tacksam för länk! // peace Rasmus

Värma upp Inneskon
Är det salomons customfit innersko? Isf räcker det med 10-12min i ugnen, ~100 grader celsius.
Ut med innerskon från ugnen, i med den i pjäxan och spänn åt lagom hårt. Vaddera eventuella tryckpunkter med skumgummi eller dyl. Finns massor med diy tutorials om detta.
Vad du gör är att spara några dagars inåkningstid och eventuell smärta som hör till.

Värma upp Inneskon
Lenrik sa:
Vad du gör är att spara några dagars inåkningstid och eventuell smärta som hör till.
Fokusera på Lenriks sista mening... Med tanke på att det är ett par SPK som är en av de mjukaste och komfortablaste pjäxorna så skall du bara värma dem om du verkligen känner att det är punkter i pjäxan som inte riktigt känns hundra. CustomFit-värmaren är def. inte samma sak som en varmluftsugn (värmen kommer ju inifrån).

Så fundera ordentligt om du verkligen MÅSTE värma dina pjux, för det säkra före det osäkra är att bara åka in dem...

Värma upp Inneskon
Är man semesteråkare så kan det vara en fördel att värma innerskon, så man slipper ha lika ont i fötterna 4 utav 7 åkdagar.

Åker man dock en del är det bättre att åka in pjäxan. Du har ändå inte samma position hemma i vardagsrummet som du har när du åker.. Så det kommer formas om efter din position efter några dagars åkning. :)

Tillbaka
Topp