Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Värme i dynor på sittliftar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1053428" data-attributes="member: 29415"><p>Sedan hur länge då? Opportunist. Som sagt, en del av fårskocken.</p><p></p><p></p><p>Jo, det är exakt det <em>man</em> är, vilket framgår av dess etymologi. Du vet, det är en <em>homonym</em>, på samma sätt som hästens nackhår.</p><p> </p><p></p><p>Då är det väl bättre att fasa ut "man" om man inte de facto talar om en man? Lite som att jag, blond och grönögd inte har ett jävla dugg rätt att ge mig in i debatten om chokladboll vs jag-tänker-inte-skriva-det-här. Svenska är inte stendött som latin, det är ett språk i ständig utveckling.</p><p></p><p></p><p>Så kanske du ser det, sannolikare är att samhället avintellektualiseras (Vad är en <em>edit</em>? Finns det verkligen inget svenskt uttryck? För att inte tala om <em>flip</em>.)</p><p></p><p>Du tillhör uppenbarligen den curlade generation där det viktigaste av allt är att alltid känna sig <em>trygg</em> och absolut inte trampa någon på tårna. Livet går inte ut på att känna sig trygg och det är ingen mänsklig rättighet att aldrig bli förolämpad. Angående förolämpningar är det snarare så att det fungerar som immunförsvaret, det är ganska nyttigt att öva sig på att tåla en och annan kränkning. Då skulle man slippa dåd som det i Paris.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1053428, member: 29415"] Sedan hur länge då? Opportunist. Som sagt, en del av fårskocken. Jo, det är exakt det [i]man[/i] är, vilket framgår av dess etymologi. Du vet, det är en [i]homonym[/i], på samma sätt som hästens nackhår. Då är det väl bättre att fasa ut "man" om man inte de facto talar om en man? Lite som att jag, blond och grönögd inte har ett jävla dugg rätt att ge mig in i debatten om chokladboll vs jag-tänker-inte-skriva-det-här. Svenska är inte stendött som latin, det är ett språk i ständig utveckling. Så kanske du ser det, sannolikare är att samhället avintellektualiseras (Vad är en [i]edit[/i]? Finns det verkligen inget svenskt uttryck? För att inte tala om [i]flip[/i].) Du tillhör uppenbarligen den curlade generation där det viktigaste av allt är att alltid känna sig [i]trygg[/i] och absolut inte trampa någon på tårna. Livet går inte ut på att känna sig trygg och det är ingen mänsklig rättighet att aldrig bli förolämpad. Angående förolämpningar är det snarare så att det fungerar som immunförsvaret, det är ganska nyttigt att öva sig på att tåla en och annan kränkning. Då skulle man slippa dåd som det i Paris. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Värme i dynor på sittliftar
Tillbaka
Topp