Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Värme i dynor på sittliftar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1053444" data-attributes="member: 77701"><p>Jag började aktivt sluta använda "man" sedan jag började umgås med folk som av diverse olika anledningar inte känner sig bekväma med man. (Som det här med pelare, kolonner och att trampa folk på tårna.) På samma sätt som jag slutade kalla chokladboll för något annat än chokladboll när jag insåg att jag som icke-rasifierad person inte har rätt att tala om för någon som är det huruvida de upplever något som nedsättande eller inte. Kalla mig curlad, det är helt okej – jag väljer att se det som att jag försöker visa min omgivning respekt i ett samhälle i ständig förändring.</p><p></p><p></p><p></p><p>Återigen – världen förändras.</p><p> </p><p></p><p></p><p></p><p>Avintellektualiseras? Är du inte lite väl dramatisk nu, det handlar om två små ord, inte ett nytt jäkla alfabet.</p><p>Om det gör dig lycklig kan jag försöka ersätta "edit" med något som finns i SAOL.. kanske "videoklipp". Men i hur många år har "video" varit ett ord i svenska språket? Inte så himla länge heller va? Flip skulle förvisso kunna ersättas med volt, eller saltomortal (som jag förmodar har sitt ursprung i franskan), eller i vissa skateboard(ursäkta mig, rullbräda menar jag)-sammanhang "snurr", men jag använder just det ordet så sällan när jag skriver att jag nog inte kommer komma ihåg det..</p><p></p><p>*hämtar bok om runor och ersätter hela alfabetet med futharken*</p><p></p><p></p><p>Sista två meningarna upplever jag som lite märkliga med tanke på att du dragit igång en rätt rejäl diskussion om en språklig meningsskiljaktighet.</p><p></p><p>Här är f.ö. en rätt intressant krönika om Charlie Hebdo-attacken. <a href="http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/ann-heberlein-det-ar-knappast-bara-troende-som-ar-lattkrankta/" target="_blank">http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/ann-heberlein-det-ar-knappast-bara-troende-som-ar-lattkrankta/</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1053444, member: 77701"] Jag började aktivt sluta använda "man" sedan jag började umgås med folk som av diverse olika anledningar inte känner sig bekväma med man. (Som det här med pelare, kolonner och att trampa folk på tårna.) På samma sätt som jag slutade kalla chokladboll för något annat än chokladboll när jag insåg att jag som icke-rasifierad person inte har rätt att tala om för någon som är det huruvida de upplever något som nedsättande eller inte. Kalla mig curlad, det är helt okej – jag väljer att se det som att jag försöker visa min omgivning respekt i ett samhälle i ständig förändring. Återigen – världen förändras. Avintellektualiseras? Är du inte lite väl dramatisk nu, det handlar om två små ord, inte ett nytt jäkla alfabet. Om det gör dig lycklig kan jag försöka ersätta "edit" med något som finns i SAOL.. kanske "videoklipp". Men i hur många år har "video" varit ett ord i svenska språket? Inte så himla länge heller va? Flip skulle förvisso kunna ersättas med volt, eller saltomortal (som jag förmodar har sitt ursprung i franskan), eller i vissa skateboard(ursäkta mig, rullbräda menar jag)-sammanhang "snurr", men jag använder just det ordet så sällan när jag skriver att jag nog inte kommer komma ihåg det.. *hämtar bok om runor och ersätter hela alfabetet med futharken* Sista två meningarna upplever jag som lite märkliga med tanke på att du dragit igång en rätt rejäl diskussion om en språklig meningsskiljaktighet. Här är f.ö. en rätt intressant krönika om Charlie Hebdo-attacken. [url=http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/ann-heberlein-det-ar-knappast-bara-troende-som-ar-lattkrankta/]http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/ann-heberlein-det-ar-knappast-bara-troende-som-ar-lattkrankta/[/url] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Värme i dynor på sittliftar
Tillbaka
Topp