Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Värme i dynor på sittliftar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1053709" data-attributes="member: 83225"><p>Kul med en yttrandefrihetsdiskussion här av alla ställen. Kruxet med yttrandefrihet är ju att den är ett sätt att skydda medborgarna från makten. Det finns en viktig princip i att alltid kunna såra och kränka grupper och idéer. Individer är en annan femma Jag bör alltså inte kunna säga precis vad som helst om la_grave men jag kan säga i stort sett vad som helst om skidåkare som grupp utan att samhället ska straffa mig för det. </p><p></p><p>En bra tankeövning när man funderar på hur mycket man kan få kränka nån är att fundera på ifall man tycker det varit rätt att låta bli att kalla Hitler för en liten muppig idiot med hutlöst mindervärdeskomplex och vanföreställningar? Han hade antagligen blivit väldigt kränkt av detta. Alltså kan inte rättigheten som sådan vara villkorad av att ingen får bli kränkt, för då sitter vi där en vacker dag med en situation där det är makten vi inte kan kritisera för att den blir kränkt. Det är alltid bra att fundera ett extra varv just när det gäller den här rättigheten eftersom den är förbaskat svår att vara konsekvent kring...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1053709, member: 83225"] Kul med en yttrandefrihetsdiskussion här av alla ställen. Kruxet med yttrandefrihet är ju att den är ett sätt att skydda medborgarna från makten. Det finns en viktig princip i att alltid kunna såra och kränka grupper och idéer. Individer är en annan femma Jag bör alltså inte kunna säga precis vad som helst om la_grave men jag kan säga i stort sett vad som helst om skidåkare som grupp utan att samhället ska straffa mig för det. En bra tankeövning när man funderar på hur mycket man kan få kränka nån är att fundera på ifall man tycker det varit rätt att låta bli att kalla Hitler för en liten muppig idiot med hutlöst mindervärdeskomplex och vanföreställningar? Han hade antagligen blivit väldigt kränkt av detta. Alltså kan inte rättigheten som sådan vara villkorad av att ingen får bli kränkt, för då sitter vi där en vacker dag med en situation där det är makten vi inte kan kritisera för att den blir kränkt. Det är alltid bra att fundera ett extra varv just när det gäller den här rättigheten eftersom den är förbaskat svår att vara konsekvent kring... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Värme i dynor på sittliftar
Tillbaka
Topp