Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
värme i strolz
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 831111" data-attributes="member: 12152"><p>De vanliga Termic/Hotronic-paketen är inte lämpliga för att torka pjucken under natten. Det skulle väl rent teoretiskt fungera, men då får du använda någon form av nätadapter. På de flesta modeller kopplar man in laddaren i samma uttag som man senare kopplar in sulorna. För att torka pjäxorna är det bästa en pjäxtork med fläkt och svag värme. Det fungerar även med torkare av billigare typ som enbart ger värme. En del säger att gjutsulorna kan skadas, men den modellen jag har jag använt varje dag i tre säsonger utan att sulorna har påverkats. Är man nog kan man väl kontrollera temperaturen och om det är på gränsen till för varmt kan man ju lägga dom i en socka. </p><p></p><p>För att få varma fötter rekommenderas just Thermic eller Hotronics modeller med lösa element. Du sätter dom under tårna i gjutsulan. Det är ingen speciellt svår operation. Varje tillverkare har bara en typ av element. Det som skiljer mellan billigare och dyrare modeller är batteripacket. För bästa prestanda och låg självurladdning väljer du en Lion-modell. Har du inte råd med det tar du istället en NiMH-variant. Ska du snåla så mycket som möjligt har Thermic en lösning som heter Basic där du använder vanliga AA-celler. Jag använder den sistnämnda och den fungerar helt ok, förutsatt att man använder bra celler och laddar inför varje skiddag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 831111, member: 12152"] De vanliga Termic/Hotronic-paketen är inte lämpliga för att torka pjucken under natten. Det skulle väl rent teoretiskt fungera, men då får du använda någon form av nätadapter. På de flesta modeller kopplar man in laddaren i samma uttag som man senare kopplar in sulorna. För att torka pjäxorna är det bästa en pjäxtork med fläkt och svag värme. Det fungerar även med torkare av billigare typ som enbart ger värme. En del säger att gjutsulorna kan skadas, men den modellen jag har jag använt varje dag i tre säsonger utan att sulorna har påverkats. Är man nog kan man väl kontrollera temperaturen och om det är på gränsen till för varmt kan man ju lägga dom i en socka. För att få varma fötter rekommenderas just Thermic eller Hotronics modeller med lösa element. Du sätter dom under tårna i gjutsulan. Det är ingen speciellt svår operation. Varje tillverkare har bara en typ av element. Det som skiljer mellan billigare och dyrare modeller är batteripacket. För bästa prestanda och låg självurladdning väljer du en Lion-modell. Har du inte råd med det tar du istället en NiMH-variant. Ska du snåla så mycket som möjligt har Thermic en lösning som heter Basic där du använder vanliga AA-celler. Jag använder den sistnämnda och den fungerar helt ok, förutsatt att man använder bra celler och laddar inför varje skiddag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
värme i strolz
Tillbaka
Topp