Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Värme
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kirkholmberg" data-source="post: 20515" data-attributes="member: 28893"><p>Hej </p><p></p><p>jag hade faktist värmeslingor i mina gamla Lange. Men jag vet inte om det fungerade så bra. Visst blev det varmt men du får bara köra dem en kort stund annars kan de överhetta. När du sedan stänger av värmen så blir det kalt på en gång. Grundproblemet är att många t.ex. tävlingspjäxor har en väldigt tunn innersko och det gör att du fyser. Hitta ett par strumpor med så lite bommul i sig som möjligt, bommul gör att du fryser då den absorberar svetten och låter den vara kvar. Sedan kan du försöka med en formguten sula. Dessa gar att belastningen blir fördelad på hela sulan och på det sättet slipper du att ofrivilligt spänna foten. dessa sulor finns hos de flesta sportbutiker. Men gör det gärna nästa gång du kommer till fjällen de är mer vana att göra dessa sulor tror jag. ta bara med dig pjexorna till butiken för de klipper sulorna så de passa i pjäxan. Sulorna kostar ca 200-300 kronor.</p><p></p><p>CU KIRK</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kirkholmberg, post: 20515, member: 28893"] Hej jag hade faktist värmeslingor i mina gamla Lange. Men jag vet inte om det fungerade så bra. Visst blev det varmt men du får bara köra dem en kort stund annars kan de överhetta. När du sedan stänger av värmen så blir det kalt på en gång. Grundproblemet är att många t.ex. tävlingspjäxor har en väldigt tunn innersko och det gör att du fyser. Hitta ett par strumpor med så lite bommul i sig som möjligt, bommul gör att du fryser då den absorberar svetten och låter den vara kvar. Sedan kan du försöka med en formguten sula. Dessa gar att belastningen blir fördelad på hela sulan och på det sättet slipper du att ofrivilligt spänna foten. dessa sulor finns hos de flesta sportbutiker. Men gör det gärna nästa gång du kommer till fjällen de är mer vana att göra dessa sulor tror jag. ta bara med dig pjexorna till butiken för de klipper sulorna så de passa i pjäxan. Sulorna kostar ca 200-300 kronor. CU KIRK [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Värme
Tillbaka
Topp