Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Värmesulor eller värmestrumpor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1210927" data-attributes="member: 83225"><p>Har kört Thermics värmesulor i snart tio år. Ser jag kortsiktigt på det så skulle jag välja strumpor. Jag misstänker att värmefördelningen är helt överlägsen mot sulorna som bara värmer i en triangel under tårna. Dock vet jag också i vilken takt jag förbrukar strumpor så har man någon slags ekonomiskt tänk med i kalkylen så är ju sulor överlägset.</p><p></p><p>Det absolut bästa jag gjort för frusna fötter är dock att investera i Intuition innerskor. Dels är de tjocka och varma i sig själva men total avsaknad av tryckpunkter på fötterna gör ju också att blodflödet funkar som det ska. Att också ha pjäxor som är lätta att komma i och ur är ju också en väldigt bra grej. Det har också gjort stor skillnad mot förr då det var en rejäl brottningsmatch att komma ur dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1210927, member: 83225"] Har kört Thermics värmesulor i snart tio år. Ser jag kortsiktigt på det så skulle jag välja strumpor. Jag misstänker att värmefördelningen är helt överlägsen mot sulorna som bara värmer i en triangel under tårna. Dock vet jag också i vilken takt jag förbrukar strumpor så har man någon slags ekonomiskt tänk med i kalkylen så är ju sulor överlägset. Det absolut bästa jag gjort för frusna fötter är dock att investera i Intuition innerskor. Dels är de tjocka och varma i sig själva men total avsaknad av tryckpunkter på fötterna gör ju också att blodflödet funkar som det ska. Att också ha pjäxor som är lätta att komma i och ur är ju också en väldigt bra grej. Det har också gjort stor skillnad mot förr då det var en rejäl brottningsmatch att komma ur dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Värmesulor eller värmestrumpor?
Tillbaka
Topp