Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Värmesulor eller värmestrumpor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kottla" data-source="post: 1211201" data-attributes="member: 141607"><p>Ett tips som kommer upp ibland och som jag vill lägga till denna tråd är att sätta på värmen från början. Det ska enligt uppgift dra mindre ström att underhålla varma fötter från början än att värma upp fötter som blivit kalla.</p><p></p><p>Sedan undrar jag varför pjäxtillverkare är så snåla med isolering i tårna. Tådelen blir ju utsatt av fartvinden. Det är väl bara att förlänga pjäxan några mm och lägga på isolering tänker jag. Jag har formgjuten Sidas innersko och där är det ännu tunnare isolering i tårna. Jag har BootGlove och det hjälper men räcker inte kallaste dagarna. Har Seegers värmestrumpor som inte har hållit måttet och gått sönder. De har försvunnit från marknaden. Så det blir till att göra motsvarande investering igen. </p><p></p><p>Siktar på Lenz 6.0 Toe Cap och hoppas dom är bra med tanke på kostnaden. Någon som förstår skillnaden mot Lenz 5.0 annat än att 6.0 verkar vara en kompressionsstrumpa?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kottla, post: 1211201, member: 141607"] Ett tips som kommer upp ibland och som jag vill lägga till denna tråd är att sätta på värmen från början. Det ska enligt uppgift dra mindre ström att underhålla varma fötter från början än att värma upp fötter som blivit kalla. Sedan undrar jag varför pjäxtillverkare är så snåla med isolering i tårna. Tådelen blir ju utsatt av fartvinden. Det är väl bara att förlänga pjäxan några mm och lägga på isolering tänker jag. Jag har formgjuten Sidas innersko och där är det ännu tunnare isolering i tårna. Jag har BootGlove och det hjälper men räcker inte kallaste dagarna. Har Seegers värmestrumpor som inte har hållit måttet och gått sönder. De har försvunnit från marknaden. Så det blir till att göra motsvarande investering igen. Siktar på Lenz 6.0 Toe Cap och hoppas dom är bra med tanke på kostnaden. Någon som förstår skillnaden mot Lenz 5.0 annat än att 6.0 verkar vara en kompressionsstrumpa? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Värmesulor eller värmestrumpor?
Tillbaka
Topp