Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Varning för att linan brister i SkiStars ankarliftar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MP1" data-source="post: 1280017" data-attributes="member: 158146"><p>TS beskriver verkligen med dramatik när linan går av, hus Skistar brister med sitt säkerhetsarbete. Om man sätter det i sitt sammanhang skedde det i Björnenliften, en nybörjarbacke. Liftsnören kan gå av. Av mina 5000 skiddagar så ha det kanske hänt 10 gånger? Då brukar man svänga baklänges åt sidan. Få stopp på någon meter. </p><p>Det är olyckligt att TS gjorde sig illa, åkte baklänges i 15-20 meter (nästan en prestation att lyckas få upp farten så i denna lilla backe). Jag hoppas TS kryar på sig. </p><p>Men ska man riskminimera precis allt med skidåkning, utgå från att alla gäster kan göra det tokigaste man kan göra vid varje enskilt tillfälle, då är det inte längre utförsåkning i den form vi är vana att ha i Sverige. Har åkt en del i USA, där liftägaren är livrädd för stämningar. Det blir löjligt, men med min syn att se på det. </p><p>Jag vet att Skistar i Åre och andra liftanläggningar i Sverige håller koll på sina liftar, att ett snöre går av är ingen katastrof. Det var därför TS blev bemött på det sätt han blev. Det är ingen man gör en utredningskommission för, utan rätt och slätt sådant som händer. Hade TS direkt svängt åt sidan, en hockeystopp baklänges, hade det inte blivit så dramatiskt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MP1, post: 1280017, member: 158146"] TS beskriver verkligen med dramatik när linan går av, hus Skistar brister med sitt säkerhetsarbete. Om man sätter det i sitt sammanhang skedde det i Björnenliften, en nybörjarbacke. Liftsnören kan gå av. Av mina 5000 skiddagar så ha det kanske hänt 10 gånger? Då brukar man svänga baklänges åt sidan. Få stopp på någon meter. Det är olyckligt att TS gjorde sig illa, åkte baklänges i 15-20 meter (nästan en prestation att lyckas få upp farten så i denna lilla backe). Jag hoppas TS kryar på sig. Men ska man riskminimera precis allt med skidåkning, utgå från att alla gäster kan göra det tokigaste man kan göra vid varje enskilt tillfälle, då är det inte längre utförsåkning i den form vi är vana att ha i Sverige. Har åkt en del i USA, där liftägaren är livrädd för stämningar. Det blir löjligt, men med min syn att se på det. Jag vet att Skistar i Åre och andra liftanläggningar i Sverige håller koll på sina liftar, att ett snöre går av är ingen katastrof. Det var därför TS blev bemött på det sätt han blev. Det är ingen man gör en utredningskommission för, utan rätt och slätt sådant som händer. Hade TS direkt svängt åt sidan, en hockeystopp baklänges, hade det inte blivit så dramatiskt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Varning för att linan brister i SkiStars ankarliftar!
Tillbaka
Topp