Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Varning för att linan brister i SkiStars ankarliftar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1280020" data-attributes="member: 33485"><p>Linor som har hög hållfasthet, likt de rep som används vid klättring, segling och andra aktiviteter hade kunnat leda till relativt allvarliga klämskador, människor som släpas land och rike runt osv. För att inte tala om vajrar som hade spårat ur när byglar fastnar i ting.</p><p></p><p>Jag förstår att det kan vara obehagligt att en lina går av, eller i vissa fall även smärtsamt. I kontrast till att bli träffad av en vajer är det skonsamt.</p><p></p><p>Att inspektera samtliga medbringare dagligen hade lett till avsevärt mycket högre liftkortspriser. Eventuellt till låg eller ingen nytta då även nya linor kan brista. De anläggningar jag haft insikt i har haft, i mina ögon, goda rutiner för underhåll och inspektion. Men det sagt är det klart att oförutsedda saker kan ske ändå. Precis som med de flesta mekaniska ting.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1280020, member: 33485"] Linor som har hög hållfasthet, likt de rep som används vid klättring, segling och andra aktiviteter hade kunnat leda till relativt allvarliga klämskador, människor som släpas land och rike runt osv. För att inte tala om vajrar som hade spårat ur när byglar fastnar i ting. Jag förstår att det kan vara obehagligt att en lina går av, eller i vissa fall även smärtsamt. I kontrast till att bli träffad av en vajer är det skonsamt. Att inspektera samtliga medbringare dagligen hade lett till avsevärt mycket högre liftkortspriser. Eventuellt till låg eller ingen nytta då även nya linor kan brista. De anläggningar jag haft insikt i har haft, i mina ögon, goda rutiner för underhåll och inspektion. Men det sagt är det klart att oförutsedda saker kan ske ändå. Precis som med de flesta mekaniska ting. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Varning för att linan brister i SkiStars ankarliftar!
Tillbaka
Topp