Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Varning för att linan brister i SkiStars ankarliftar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 1280021" data-attributes="member: 26014"><p>Jag tycker att detta är oacceptabelt. Bara för att det händer så ska man väl inte acceptera det. Verkar ju helt katastrofalt att inte liftägaren inte har ett rapporteringssystem där incidenterna rapporteras och därefter åtgärdas. Jag är tämligen säker på att detta är en underhållsfråga, vilket kan undvikas med frekventa inspektioner och byte efter ett visst antal timmar. I min lokala backe har vi en ny släplift sedan två säsonger, och redan första året syntes slitage på linorna vid infästningen mot bygeln. I år har flera linor gått av, några med dramatiska konsekvenser (erfarna tränare som har ett knippe portar på axeln och snöret ryker i brantaste partiet - jag menar det hade kunnat gå riktigt illa, trots dessa åkares enorma erfarenheter). Att kvaliteten/konstruktionen är undermålig är nog ett rimligt påstående. </p><p></p><p>Nä, jag tror det är ovana att jobba med säkerts- och underhållsarbete. Dessutom verkar flera ha upplevt ett oacceptabelt bemötande av liftägaren. </p><p></p><p>Detta måste med ganska enkla medel reduceras till nästan noll. Obegripligt att så många verkar tycka att detta är något man måste räkna med och att man inte påverkas om man är en cool freerider.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 1280021, member: 26014"] Jag tycker att detta är oacceptabelt. Bara för att det händer så ska man väl inte acceptera det. Verkar ju helt katastrofalt att inte liftägaren inte har ett rapporteringssystem där incidenterna rapporteras och därefter åtgärdas. Jag är tämligen säker på att detta är en underhållsfråga, vilket kan undvikas med frekventa inspektioner och byte efter ett visst antal timmar. I min lokala backe har vi en ny släplift sedan två säsonger, och redan första året syntes slitage på linorna vid infästningen mot bygeln. I år har flera linor gått av, några med dramatiska konsekvenser (erfarna tränare som har ett knippe portar på axeln och snöret ryker i brantaste partiet - jag menar det hade kunnat gå riktigt illa, trots dessa åkares enorma erfarenheter). Att kvaliteten/konstruktionen är undermålig är nog ett rimligt påstående. Nä, jag tror det är ovana att jobba med säkerts- och underhållsarbete. Dessutom verkar flera ha upplevt ett oacceptabelt bemötande av liftägaren. Detta måste med ganska enkla medel reduceras till nästan noll. Obegripligt att så många verkar tycka att detta är något man måste räkna med och att man inte påverkas om man är en cool freerider. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Varning för att linan brister i SkiStars ankarliftar!
Tillbaka
Topp