Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Varning för att linan brister i SkiStars ankarliftar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse_Lindborg" data-source="post: 1280129" data-attributes="member: 102471"><p>Belastningen och förslitning kan vara väldigt olika beroende på hur användare använder liften tror jag. Slalomåkning i spåret till exempel belastar linan mer än bara att åka rakt fram. </p><p></p><p>I en perfekt värld så skulle nog alla linor skiftas varje vecka under högsäsongen. Men tror ingen är bered att ta den mer kostanden.</p><p></p><p>För övrigt så tror jag att olyckliga utgångar från att en lina går av är väldigt sällsynt. Har för mig SLAO får allt insänt tillsagd. Och i och med att de innehar agerat så är detta förmodligen ett minimalt problem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse_Lindborg, post: 1280129, member: 102471"] Belastningen och förslitning kan vara väldigt olika beroende på hur användare använder liften tror jag. Slalomåkning i spåret till exempel belastar linan mer än bara att åka rakt fram. I en perfekt värld så skulle nog alla linor skiftas varje vecka under högsäsongen. Men tror ingen är bered att ta den mer kostanden. För övrigt så tror jag att olyckliga utgångar från att en lina går av är väldigt sällsynt. Har för mig SLAO får allt insänt tillsagd. Och i och med att de innehar agerat så är detta förmodligen ett minimalt problem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Varning för att linan brister i SkiStars ankarliftar!
Tillbaka
Topp