Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Varning för hjärnskakning!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 446056" data-attributes="member: 33485"><p>Fick en ordentlig smäll i skallen i samband med en lavin för fyra år sedan. Fick sjukt stora problem med närminnet, kunde glömma av vad jag pratade om mitt i en mening osv och "attacker" med yrsel, illamående, dissorientering, trötthet osv. Detta höll i sig i ca 18 månader. Har fortfarande ganska stora problem med närminnet, är lite som en guldfisk emellanåt. Har haft ganska många hjärnskakningar genom åren och det blir bara värre för varje gång. Smällde huvudet ordentligt sist i fredags och jag är fortfarande yr emellanåt och har ont i huvudet, hur det står till med koncentrationen låter jag vara osagt men närminnet har gått bakåt i utvecklingen....Igen. Hjälmen ligger i soptunnan.</p><p></p><p><strong>Får hjälmen en smäll SKA den bytas ut!</strong> Man kan se det som med klätterprylar (båda finns till för att rädda ditt liv), tappar du en karbin från höfthöjd, högre eller likvärdig/större energi så kasseras den för du kan inte längre vara säker på dess funktion. </p><p></p><p></p><p>Och som jag brukar säga, en hjälm <strong>måste</strong> ha bra passform, dels för funktionen men dels också för komfort för om hjälmen är obekväm så kommer du köra med mössa när du "bara" ska åka pist eller liknande. Skitsamma att den hjälmen som passar just din skalle är det fulaste mänskligheten skapat, det är den du ska ha!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 446056, member: 33485"] Fick en ordentlig smäll i skallen i samband med en lavin för fyra år sedan. Fick sjukt stora problem med närminnet, kunde glömma av vad jag pratade om mitt i en mening osv och "attacker" med yrsel, illamående, dissorientering, trötthet osv. Detta höll i sig i ca 18 månader. Har fortfarande ganska stora problem med närminnet, är lite som en guldfisk emellanåt. Har haft ganska många hjärnskakningar genom åren och det blir bara värre för varje gång. Smällde huvudet ordentligt sist i fredags och jag är fortfarande yr emellanåt och har ont i huvudet, hur det står till med koncentrationen låter jag vara osagt men närminnet har gått bakåt i utvecklingen....Igen. Hjälmen ligger i soptunnan. [b]Får hjälmen en smäll SKA den bytas ut![/b] Man kan se det som med klätterprylar (båda finns till för att rädda ditt liv), tappar du en karbin från höfthöjd, högre eller likvärdig/större energi så kasseras den för du kan inte längre vara säker på dess funktion. Och som jag brukar säga, en hjälm [b]måste[/b] ha bra passform, dels för funktionen men dels också för komfort för om hjälmen är obekväm så kommer du köra med mössa när du "bara" ska åka pist eller liknande. Skitsamma att den hjälmen som passar just din skalle är det fulaste mänskligheten skapat, det är den du ska ha! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Varning för hjärnskakning!
Tillbaka
Topp