Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Varning för hjärnskakning!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mackans" data-source="post: 467442" data-attributes="member: 87283"><p>Har totalt fått 7 hjärnskakningar 1 skidrelaterad, 5 hockey matcher, 1 pulka backen, och en när jag var allmänt klantig och inte tänkte mig för..</p><p></p><p>Ångrar verkligen att jag inte förståt hur pass allvarliga hjärnskakningarna är, tex spm när jag fick en hockey-puck rätt i pallet (hade galler, men de vart helt sönder) De var i en hockey tunering, jag kände först hur yr man vart, hade inte riktigt förstått vad som hänt så jag åkte men kände mig riktigt dizzy, dum som man var åkte man in igen, trodde ju självklart att jag var ironman som kunde ta ngn hjärnskakning även fast läkaren sa att jag borde gå av. Spelade bytet ut sen kom började jag må illa, de var en cup i gävle, dagen efter skulle jag åka till Sälen, känner att de börjar bli lite för mkt text nu men iaf det slutade med att jag missa 4 dagar på resan och kännde mig inte precis 100 på de övriga.</p><p></p><p>Man kan ju inte tvinga någon men om man märker att en polare lr du själv har fått en hjärnskakning fortsätt inte med de ni höll på med, de blir bara problem senare i livet.</p><p></p><p>Idag känner även jag huvudvärk i vissa lägen och kan få svårt att koncetrera mig på långa lektioner.</p><p></p><p>Som sagt de är INTE värt de!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mackans, post: 467442, member: 87283"] Har totalt fått 7 hjärnskakningar 1 skidrelaterad, 5 hockey matcher, 1 pulka backen, och en när jag var allmänt klantig och inte tänkte mig för.. Ångrar verkligen att jag inte förståt hur pass allvarliga hjärnskakningarna är, tex spm när jag fick en hockey-puck rätt i pallet (hade galler, men de vart helt sönder) De var i en hockey tunering, jag kände först hur yr man vart, hade inte riktigt förstått vad som hänt så jag åkte men kände mig riktigt dizzy, dum som man var åkte man in igen, trodde ju självklart att jag var ironman som kunde ta ngn hjärnskakning även fast läkaren sa att jag borde gå av. Spelade bytet ut sen kom började jag må illa, de var en cup i gävle, dagen efter skulle jag åka till Sälen, känner att de börjar bli lite för mkt text nu men iaf det slutade med att jag missa 4 dagar på resan och kännde mig inte precis 100 på de övriga. Man kan ju inte tvinga någon men om man märker att en polare lr du själv har fått en hjärnskakning fortsätt inte med de ni höll på med, de blir bara problem senare i livet. Idag känner även jag huvudvärk i vissa lägen och kan få svårt att koncetrera mig på långa lektioner. Som sagt de är INTE värt de! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Varning för hjärnskakning!
Tillbaka
Topp