Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Varning för Koala Surf Camp i Hossegor (Biarritz)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OlaMelin" data-source="post: 806595" data-attributes="member: 32561"><p>Inledningsvis vill jag säga att jag har varit nere hos Koala Surf i Hossegor två gånger och jag har varit väldigt nöjd båda gångerna. Bra service, skön stämning och duktiga instruktörer.</p><p></p><p>Din bild av Koala är helt tvärtemot min och därför blir jag förvirrad när jag läser ditt inlägg David. Du verkar vara väldigt frustrerad och det känns som att du är fast besluten att skriva ner Koala så mycket du bara kan. Sorgligt.</p><p></p><p><strong>För att summera dina dagar:</strong></p><p><em>Dag 1: </em>Du kommer för sent och missar dagens surflektion.</p><p><em>Dag 2: </em>Du kör surflektion kring lunch. På eftermiddagen när du ska på surfari blir det flod (vågorna blir större) och de anser att det är för farliga för en nybörjare som har tagit en surflektion i sitt liv.</p><p><em>Dag 3: </em>Dåligt väder och surfskolan Koal Surf använder sig av kör inga lektioner.</p><p></p><p>- Att man missar någon av de tidiga punkterna på dagsplaneringen om man dyker upp 12.30 är väl en självklarhet? Och med tanke på att du åker på surfcamp så är risken ganska stor att det är just surf du missar, inte sant?</p><p></p><p>- Jag tycker att Koalas beskrivning av sitt boende på sin hemsida stämmer väl överens med verkligheten. Hade jag blivit förvirrad eller osäker på något så hade jag ringt eller mailat och fått svar på mina frågor. </p><p></p><p>- Internet på ett vandrarhem/hostel är väl knappast standard? Hade du frågat Erica eller någon av de andra guiderna hade de gett dig samma svar som de gav mig - nästan alla caféer och barer precis runt hörnan erbjuder internet. </p><p></p><p>- 35 euro per natt (inkl säng, frukost, utrustning, surfari mm) är inte dyrt med tanke på vad som ingår OCH att du bor mitt i centrala Hossegor. Att frukosten inte når upp till någon skandinavisk standard kan inte ha kommit som någon nyhet om du gjort vintersäsong i Frankrike. De flesta fransmän nöjer sig med en kopp kaffe och en croissant/baguette.</p><p></p><p>- Jag tycker det är konstigt är att du valde att stanna kvar på Koala när du klagade och uppenbart inte gillade deras sätt att driva surfcamp på. (Läs: de rådde dig t ex att inte sticka ut när det var för farligt)</p><p></p><p><strong>Avslutningsvis:</strong> Att Koala skulle kasta ut dig helt utan anledning låter rätt konstigt och det måste du själva hålla med om. Det ska bli intressant att höra vad Koala har säga om händelsen.</p><p></p><p>(att du dessutom väljer att föra fram kritiken genom en dubbelprofil gör att jag tar din kritik med ytterligare ett par nypor salt)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OlaMelin, post: 806595, member: 32561"] Inledningsvis vill jag säga att jag har varit nere hos Koala Surf i Hossegor två gånger och jag har varit väldigt nöjd båda gångerna. Bra service, skön stämning och duktiga instruktörer. Din bild av Koala är helt tvärtemot min och därför blir jag förvirrad när jag läser ditt inlägg David. Du verkar vara väldigt frustrerad och det känns som att du är fast besluten att skriva ner Koala så mycket du bara kan. Sorgligt. [b]För att summera dina dagar:[/b] [i]Dag 1: [/i]Du kommer för sent och missar dagens surflektion. [i]Dag 2: [/i]Du kör surflektion kring lunch. På eftermiddagen när du ska på surfari blir det flod (vågorna blir större) och de anser att det är för farliga för en nybörjare som har tagit en surflektion i sitt liv. [i]Dag 3: [/i]Dåligt väder och surfskolan Koal Surf använder sig av kör inga lektioner. - Att man missar någon av de tidiga punkterna på dagsplaneringen om man dyker upp 12.30 är väl en självklarhet? Och med tanke på att du åker på surfcamp så är risken ganska stor att det är just surf du missar, inte sant? - Jag tycker att Koalas beskrivning av sitt boende på sin hemsida stämmer väl överens med verkligheten. Hade jag blivit förvirrad eller osäker på något så hade jag ringt eller mailat och fått svar på mina frågor. - Internet på ett vandrarhem/hostel är väl knappast standard? Hade du frågat Erica eller någon av de andra guiderna hade de gett dig samma svar som de gav mig - nästan alla caféer och barer precis runt hörnan erbjuder internet. - 35 euro per natt (inkl säng, frukost, utrustning, surfari mm) är inte dyrt med tanke på vad som ingår OCH att du bor mitt i centrala Hossegor. Att frukosten inte når upp till någon skandinavisk standard kan inte ha kommit som någon nyhet om du gjort vintersäsong i Frankrike. De flesta fransmän nöjer sig med en kopp kaffe och en croissant/baguette. - Jag tycker det är konstigt är att du valde att stanna kvar på Koala när du klagade och uppenbart inte gillade deras sätt att driva surfcamp på. (Läs: de rådde dig t ex att inte sticka ut när det var för farligt) [b]Avslutningsvis:[/b] Att Koala skulle kasta ut dig helt utan anledning låter rätt konstigt och det måste du själva hålla med om. Det ska bli intressant att höra vad Koala har säga om händelsen. (att du dessutom väljer att föra fram kritiken genom en dubbelprofil gör att jag tar din kritik med ytterligare ett par nypor salt) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Varning för Koala Surf Camp i Hossegor (Biarritz)
Tillbaka
Topp