Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Varning för Koala Surf Camp i Hossegor (Biarritz)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="david-bo" data-source="post: 806673" data-attributes="member: 115984"><p>Ola, det mesta av dina kommenterar har jag bemött i min svar till Nojlas. Några punkter:</p><p></p><p>1. Måste nog säga att internet är standard på vandrarhem. Nu har jag inte bott på så jättemånga. På rak arm kommer jag på La Grave, Kitzbühel, St Moritz, Chamonix resp Haines och Valdez i Alaska (mer pensionat än vandrarhem) och de har samtliga erbjudit någon form av uppkoppling. Även de andra två surfcampen jag besökte i området erbjöd uppkoppling (via satellit på en stället så det var lite skakigt men de hade alltså verkligen satsat pengar på att erbjuda den servicen).</p><p></p><p>2. Du och jag har uppenbarligen helt olika erfarenheter av vad vandrarhem erbjuder för nivå på frukost.</p><p></p><p>3. €35/natt är exklusive utrustning inkl frukost. Och Koala är långt under standard på ett vanligt vandrarhem. Jämför med tex i <a href="http://gite.le.rocher.free.fr/tarifs_uk.htm" target="_blank">La Grave</a>. €19 (€24 inkl en <strong>bra</strong> frukost) för fyrbäddsrum med dusch och toalett på rummet och ett rent allmänt fräscht ställe 100 meter från liften. Jag skulle säga att det borde vara en faktor 2 mellan Koalas och Gite le Rochers priser med tanke på standard och annat.</p><p></p><p>4. Jag hade bokat tio dagar. Några mindre problem finns väl på alla ställen. Man kan ju inte sticka så fort något inte är perfekt. Rimligen försöker man i första hand åtgärda små problem. Jag hade väntat mig att</p><p></p><p>För att understryka: mitt stora problem var inte utebliven surfning de första dagarna utan att jag blev utkastad. Den uteblivna surfningen var jag övertygad om var något som ganska enkelt kunde åtgärdas (vilket också framgår av min formulering i mitt brev till dem "När jag åker skidor åker jag hela dagen även när det är dåliga förhållanden och ser det som fys-/teknik-/balansträning inför de bra dagarna. Jag gör gärna på samma sätt här och nu.").</p><p></p><p></p><p>Min användare är inte fake. Vad får du det från? Det är mitt riktiga förnamn och initialerna i mitt efternamn.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="david-bo, post: 806673, member: 115984"] Ola, det mesta av dina kommenterar har jag bemött i min svar till Nojlas. Några punkter: 1. Måste nog säga att internet är standard på vandrarhem. Nu har jag inte bott på så jättemånga. På rak arm kommer jag på La Grave, Kitzbühel, St Moritz, Chamonix resp Haines och Valdez i Alaska (mer pensionat än vandrarhem) och de har samtliga erbjudit någon form av uppkoppling. Även de andra två surfcampen jag besökte i området erbjöd uppkoppling (via satellit på en stället så det var lite skakigt men de hade alltså verkligen satsat pengar på att erbjuda den servicen). 2. Du och jag har uppenbarligen helt olika erfarenheter av vad vandrarhem erbjuder för nivå på frukost. 3. €35/natt är exklusive utrustning inkl frukost. Och Koala är långt under standard på ett vanligt vandrarhem. Jämför med tex i [url=http://gite.le.rocher.free.fr/tarifs_uk.htm]La Grave[/url]. €19 (€24 inkl en [b]bra[/b] frukost) för fyrbäddsrum med dusch och toalett på rummet och ett rent allmänt fräscht ställe 100 meter från liften. Jag skulle säga att det borde vara en faktor 2 mellan Koalas och Gite le Rochers priser med tanke på standard och annat. 4. Jag hade bokat tio dagar. Några mindre problem finns väl på alla ställen. Man kan ju inte sticka så fort något inte är perfekt. Rimligen försöker man i första hand åtgärda små problem. Jag hade väntat mig att För att understryka: mitt stora problem var inte utebliven surfning de första dagarna utan att jag blev utkastad. Den uteblivna surfningen var jag övertygad om var något som ganska enkelt kunde åtgärdas (vilket också framgår av min formulering i mitt brev till dem "När jag åker skidor åker jag hela dagen även när det är dåliga förhållanden och ser det som fys-/teknik-/balansträning inför de bra dagarna. Jag gör gärna på samma sätt här och nu."). Min användare är inte fake. Vad får du det från? Det är mitt riktiga förnamn och initialerna i mitt efternamn. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Varning för Koala Surf Camp i Hossegor (Biarritz)
Tillbaka
Topp