Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Varning för Koala Surf Camp i Hossegor (Biarritz)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leder" data-source="post: 838880" data-attributes="member: 13256"><p>Lite sent att posta inlägg nu men gör det iaf. Jag har tidigare skivigt ett inlägg kring Koala och deras så kallade surfcamp.</p><p> </p><p>Jag fick själv väldigt konstiga vibbar av de som drev detta "surfcamp" . Mitt intryck av dem som "driver" detta "camp" var till en början, att de var roliga och trevliga men makalöst lata. De två första egenskaperna förminskades något under veckan medan det tredje växte sig starkare. Det är en oerhörd tur att de driver sin egen låda, för en seriös ägare hade skickat ut dem a.s.a.p. (inget personligt, de är trevliga men vi skiljer på affärer och privatpersoner nu) Efter avslutat vecka fick jag känslan av att de som kommer till "campen" med ambitionen att bli deras polare och hänga, festa och sola tillsammans med dem är hjärtligt välkomma! De är ju bara polare och kräver inget, de ska så klart betala. Vi andra som kom dit med ambitionen att lära oss att surfa samt i tron om att vi betalat för en tjänst som nu skulle levereras , långnäsa på oss! </p><p>Maken på latmaskar får man leta efter (subjektiv bedömning under en vecka) ingen var vaken innan 12, när de var vakna var det favoritsysslan slöa-i-soffan-och-namedroppa-medans-man-tittade-på-surffilm som gällde. Jag och tre andra blev snabbt ganska less på detta beteende men hamnade än längre från "gruppen" och "instruktörerna". Det slutade med att vi inte ens fick skjuts till tågstationen när vi skulle åka hem, moget!</p><p>Nu kan man tro att vi inte hade roligt, jodå. Vi garvade läppen av oss vi 4a som hade vårt eget lilla camp. Mest skojade vi om hur oseriöst allt var, hade riktigt roligt åt det. Vi höll mestadels till på stranden eller övandes i vattnet.</p><p>Koalas största problem, som jag ser det, är de driver sitt "surfcamp" som en hobby och inte som ett företag. De ser "surcampet" som ett bra sätt att låta andra betalar deras livslånga semester, inget fel med det om alla är överens! Problem uppstår när man marknadsförs som ett företag som ska leverera en konkurrenskraftig produkt men produkten överensstämmer inte med marknadsföringen. Antingen får de kamma till sig och bli seriösa eller ändra marknadsföringen till typ "Kom och häng med oss, vi har fetser och chillar i vårt sköna strandhus mest hela dagarna. Ibland surfar vi, maila för pris." </p><p>Tillsist, lata människor kan också vara jättesnälla och roliga. Men de är ofta sämre företagare och entreprenörer. </p><p></p><p>Lova inte mer än ni orkar leva upp till, ett tips.</p><p>/Leder</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leder, post: 838880, member: 13256"] Lite sent att posta inlägg nu men gör det iaf. Jag har tidigare skivigt ett inlägg kring Koala och deras så kallade surfcamp. Jag fick själv väldigt konstiga vibbar av de som drev detta "surfcamp" . Mitt intryck av dem som "driver" detta "camp" var till en början, att de var roliga och trevliga men makalöst lata. De två första egenskaperna förminskades något under veckan medan det tredje växte sig starkare. Det är en oerhörd tur att de driver sin egen låda, för en seriös ägare hade skickat ut dem a.s.a.p. (inget personligt, de är trevliga men vi skiljer på affärer och privatpersoner nu) Efter avslutat vecka fick jag känslan av att de som kommer till "campen" med ambitionen att bli deras polare och hänga, festa och sola tillsammans med dem är hjärtligt välkomma! De är ju bara polare och kräver inget, de ska så klart betala. Vi andra som kom dit med ambitionen att lära oss att surfa samt i tron om att vi betalat för en tjänst som nu skulle levereras , långnäsa på oss! Maken på latmaskar får man leta efter (subjektiv bedömning under en vecka) ingen var vaken innan 12, när de var vakna var det favoritsysslan slöa-i-soffan-och-namedroppa-medans-man-tittade-på-surffilm som gällde. Jag och tre andra blev snabbt ganska less på detta beteende men hamnade än längre från "gruppen" och "instruktörerna". Det slutade med att vi inte ens fick skjuts till tågstationen när vi skulle åka hem, moget! Nu kan man tro att vi inte hade roligt, jodå. Vi garvade läppen av oss vi 4a som hade vårt eget lilla camp. Mest skojade vi om hur oseriöst allt var, hade riktigt roligt åt det. Vi höll mestadels till på stranden eller övandes i vattnet. Koalas största problem, som jag ser det, är de driver sitt "surfcamp" som en hobby och inte som ett företag. De ser "surcampet" som ett bra sätt att låta andra betalar deras livslånga semester, inget fel med det om alla är överens! Problem uppstår när man marknadsförs som ett företag som ska leverera en konkurrenskraftig produkt men produkten överensstämmer inte med marknadsföringen. Antingen får de kamma till sig och bli seriösa eller ändra marknadsföringen till typ "Kom och häng med oss, vi har fetser och chillar i vårt sköna strandhus mest hela dagarna. Ibland surfar vi, maila för pris." Tillsist, lata människor kan också vara jättesnälla och roliga. Men de är ofta sämre företagare och entreprenörer. Lova inte mer än ni orkar leva upp till, ett tips. /Leder [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Varning för Koala Surf Camp i Hossegor (Biarritz)
Tillbaka
Topp