Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varning För Marker Kingpin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pete22" data-source="post: 1144980" data-attributes="member: 88421"><p>Förstår att din besvikelse är stor när du drabbas av en skada och vår första tanke är nog alltid att försöka hitta orsaken till att det hände men sanningen är väl att den perfekta bindningen inte existerar. Likt döda vinkeln vid bilkörning så har alla bindningar sin "döda vinkel" där den inte löser ut tillfredsställande.</p><p>Varje idrott har också sin typ av "freak injuries" vilket är så gott som omöjligt att skydda sig ifrån och vill man vara säker på att inte skada sig är det nog bäst att stanna inomhus. Om man inte råkar halka på tvålen i duschen förstås.</p><p>Jag jobbade som skidlärare i Norge för en vecka sedan och en av ungdomarna i min grupp hamnade i lös uppkörd snö mitt i pisten (det var väldigt varmt och regn), föll och bröt benet strax ovanför pjäxan. Bindningen löste inte ut. Detta var ingen techbindning utan en Look hyrbindning om jag minns rätt.</p><p></p><p>Nu ska detta inte läsas som nån form av kritik av ditt inlägg utan bara ett konstaterande av att saker händer och att det är mycket svårt att skydda sig mot allt.</p><p></p><p>Kan som avslutning nämna att senaste (sista) gången jag åkte vattenskidor så lyckades jag ramla så att skidan slog upp och delade min knäskål på mitten medan min fot vreds så kraftigt att jag inte kunde röra den på ett par dagar och var övertygad om att den var av men det var en så kraftig stukning att jag hade problem att koppla när jag körde bil flera månader efteråt.</p><p>Shit happens.</p><p>Har också använt Marker Kingpin sedan den släpptes och är mycket nöjd. Inga tjuvsläpp fast jag även använder den i pist och den har alltid löst ut när den skulle men en dag kanske jag hamnar i en situation där den inte gör det. </p><p>Men det kan troligen hända med vilken bindning som helst.</p><p></p><p>Hoppas läkningen går bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pete22, post: 1144980, member: 88421"] Förstår att din besvikelse är stor när du drabbas av en skada och vår första tanke är nog alltid att försöka hitta orsaken till att det hände men sanningen är väl att den perfekta bindningen inte existerar. Likt döda vinkeln vid bilkörning så har alla bindningar sin "döda vinkel" där den inte löser ut tillfredsställande. Varje idrott har också sin typ av "freak injuries" vilket är så gott som omöjligt att skydda sig ifrån och vill man vara säker på att inte skada sig är det nog bäst att stanna inomhus. Om man inte råkar halka på tvålen i duschen förstås. Jag jobbade som skidlärare i Norge för en vecka sedan och en av ungdomarna i min grupp hamnade i lös uppkörd snö mitt i pisten (det var väldigt varmt och regn), föll och bröt benet strax ovanför pjäxan. Bindningen löste inte ut. Detta var ingen techbindning utan en Look hyrbindning om jag minns rätt. Nu ska detta inte läsas som nån form av kritik av ditt inlägg utan bara ett konstaterande av att saker händer och att det är mycket svårt att skydda sig mot allt. Kan som avslutning nämna att senaste (sista) gången jag åkte vattenskidor så lyckades jag ramla så att skidan slog upp och delade min knäskål på mitten medan min fot vreds så kraftigt att jag inte kunde röra den på ett par dagar och var övertygad om att den var av men det var en så kraftig stukning att jag hade problem att koppla när jag körde bil flera månader efteråt. Shit happens. Har också använt Marker Kingpin sedan den släpptes och är mycket nöjd. Inga tjuvsläpp fast jag även använder den i pist och den har alltid löst ut när den skulle men en dag kanske jag hamnar i en situation där den inte gör det. Men det kan troligen hända med vilken bindning som helst. Hoppas läkningen går bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varning För Marker Kingpin
Tillbaka
Topp