Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varning För Marker Kingpin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bauerettnick" data-source="post: 1145752" data-attributes="member: 150266"><p>Uppdateringen!</p><p></p><p>Efter en veckas åkning i les 3 valees på mina Marker kingpin 13 har jag kommit fram till följande. </p><p></p><p>Jag är 185 cm och väger ca 80 kg utan equipment. </p><p></p><p>Började med DIN 8 och det resulterade i tjuvsläpp i sidled. Till exempel av stötarna vid inbromsning i väldigt hög fart. Efter det skruvade jag upp DINen till 9 men problemet uppstod vid tillräckligt hög fart. Men kombinerar jag att sätta frambindningen i "halvlåst" läge och kör på DIN 9 så funkade dom precis så som jag vill. </p><p></p><p>Jag kan ärligt säga att det var lite obehagligt att höja inställningarna på denna bindning och samtidigt köra på som vanligt efter att ha läst denna tråd. Att ha bindningar som löser vid för hård åkning är ju vidrigt och det resulterade i många rejäla vurpor men trösten var att dom löste ut på ett gött och väldigt förlåtande sätt. </p><p> </p><p>Jag köpte bindningen för att ha till allround (60% offpist / 30% pist / 10% turande) och min slutsats är att så fort man lär känna denna bindning och behandlar den därefter, så är den i stort sett lika bra som många andra "riktiga" bindningar. </p><p></p><p>Efter att ha vurpat en del båda i och ur pisten pga att jag testar mina och bindningarnas gränser med väldigt aggressiv åkstil så har jag landat i att traditionella bindningar är förbannat mycket smidigare att ta på sig i hög lutning och/eller lössnö. Jag kommer dock fortsätta åka på dessa tills den dagen jag unnar mig ett nytt kitt.</p><p></p><p>Ser framemot att testa att tura med dom. Ny rusrapport kommer då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bauerettnick, post: 1145752, member: 150266"] Uppdateringen! Efter en veckas åkning i les 3 valees på mina Marker kingpin 13 har jag kommit fram till följande. Jag är 185 cm och väger ca 80 kg utan equipment. Började med DIN 8 och det resulterade i tjuvsläpp i sidled. Till exempel av stötarna vid inbromsning i väldigt hög fart. Efter det skruvade jag upp DINen till 9 men problemet uppstod vid tillräckligt hög fart. Men kombinerar jag att sätta frambindningen i "halvlåst" läge och kör på DIN 9 så funkade dom precis så som jag vill. Jag kan ärligt säga att det var lite obehagligt att höja inställningarna på denna bindning och samtidigt köra på som vanligt efter att ha läst denna tråd. Att ha bindningar som löser vid för hård åkning är ju vidrigt och det resulterade i många rejäla vurpor men trösten var att dom löste ut på ett gött och väldigt förlåtande sätt. Jag köpte bindningen för att ha till allround (60% offpist / 30% pist / 10% turande) och min slutsats är att så fort man lär känna denna bindning och behandlar den därefter, så är den i stort sett lika bra som många andra "riktiga" bindningar. Efter att ha vurpat en del båda i och ur pisten pga att jag testar mina och bindningarnas gränser med väldigt aggressiv åkstil så har jag landat i att traditionella bindningar är förbannat mycket smidigare att ta på sig i hög lutning och/eller lössnö. Jag kommer dock fortsätta åka på dessa tills den dagen jag unnar mig ett nytt kitt. Ser framemot att testa att tura med dom. Ny rusrapport kommer då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Varning För Marker Kingpin
Tillbaka
Topp