Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Varning för nortlander
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jagkim" data-source="post: 53432" data-attributes="member: 35651"><p>Hejsan! Jag tänkte bara dela med mig av min erfarenhet av Nortlander som arrangör. Givetvis kan sånt variera från skidort till skidort, vecka till vecka osv, men för vad det är värt så är kan jag berätta varför jag ALDRIG skulle åka med dem igen. Jag åkte med dem förra säsongen till Val Thorens. Redan på väg i bussen berättade de om vilka afterskiställen man skulle ses på och vilken skiduthyrningsbutik de rekommenderade då de även hade ett avtal med dem som gav rabatt. De berättade också om en mkt trevlig gruppmiddag som man bokade via dem. So far so good... Det visade sig dock att man faktiskt fick betala *mer* på skiduthyrningen om man sa att man hörde till Nortlander, afterskistället var det tommaste i byn- alla andra gick till ett annat ställe och så hade det varit hela säsongen enligt andra, gruppmiddagen blev dyrare för samma sak om man bokade via nortlander än om man gick dit och beställde samma meny som privatperson. Guiden på orten visste ingenting om var man hittade bra snö eller ens var man handlade sina matvaror om man hade eget kök (han hade varit där i flera veckor). På väg hem lade de min ryggsäck (gammal och sliten men fortfarande ok) för nära något varmt vid motorn i bagagerummet så att den smälte. När jag såg detta direkt och påpekade detta för guiden (det var busschaffissen som hade lastat in bagaget) så svarade han bara att jag skulle kontakte mitt försäkringsbolag och använda hemförsäkringen. Jag skrev sen ett brev till Nortlander och frågade hur jag skulle göra, dvs om de hade en försäkring eller om jag var tvungen att använda min hemförsäkring, men jag fick aldrig något svar!</p><p>Så, nu vet ni i alla fall varför jag inte tänker resa mer med dem, om ni trots allt väljer att boka med dem så hoppas jag att det bara var jag som hade otur!</p><p></p><p>Hälsningar Kim</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jagkim, post: 53432, member: 35651"] Hejsan! Jag tänkte bara dela med mig av min erfarenhet av Nortlander som arrangör. Givetvis kan sånt variera från skidort till skidort, vecka till vecka osv, men för vad det är värt så är kan jag berätta varför jag ALDRIG skulle åka med dem igen. Jag åkte med dem förra säsongen till Val Thorens. Redan på väg i bussen berättade de om vilka afterskiställen man skulle ses på och vilken skiduthyrningsbutik de rekommenderade då de även hade ett avtal med dem som gav rabatt. De berättade också om en mkt trevlig gruppmiddag som man bokade via dem. So far so good... Det visade sig dock att man faktiskt fick betala *mer* på skiduthyrningen om man sa att man hörde till Nortlander, afterskistället var det tommaste i byn- alla andra gick till ett annat ställe och så hade det varit hela säsongen enligt andra, gruppmiddagen blev dyrare för samma sak om man bokade via nortlander än om man gick dit och beställde samma meny som privatperson. Guiden på orten visste ingenting om var man hittade bra snö eller ens var man handlade sina matvaror om man hade eget kök (han hade varit där i flera veckor). På väg hem lade de min ryggsäck (gammal och sliten men fortfarande ok) för nära något varmt vid motorn i bagagerummet så att den smälte. När jag såg detta direkt och påpekade detta för guiden (det var busschaffissen som hade lastat in bagaget) så svarade han bara att jag skulle kontakte mitt försäkringsbolag och använda hemförsäkringen. Jag skrev sen ett brev till Nortlander och frågade hur jag skulle göra, dvs om de hade en försäkring eller om jag var tvungen att använda min hemförsäkring, men jag fick aldrig något svar! Så, nu vet ni i alla fall varför jag inte tänker resa mer med dem, om ni trots allt väljer att boka med dem så hoppas jag att det bara var jag som hade otur! Hälsningar Kim [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Varning för nortlander
Tillbaka
Topp