Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
VARNING FÖR SPORTRESOR. Oseriösa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Noboat" data-source="post: 1052197" data-attributes="member: 130884"><p>Möjligen är mina uttryck kraftiga. </p><p>Jag har dock ingen annan uppfattning än att ett bindande avtal anses vara ingånget när de har bekräftat min bokning. Det står också i deras avtal .</p><p>Att de i sina villkor hänvisar vidare till annan underleverantör där de ålägger mig som konsument att ta del av underleverantörs villkor utan att informera mig om att det finns en underleverantör eller ens vem som är underleverantör kan inte vara rimligt. Hur skall jag då kunna veta vad jag har att ta ställning till?</p><p>Att dessutom låta det gå tre månader från bekräftad bokning till besked om att de inte kan leverera det jag har betalat för och de har bekräftat känns inte heller ok.</p><p>Nu ytterligare en månas senare så har de fortfarande inte besvarat min enkla fråga om resan i sin helhet kommer att krediteras. </p><p>Att en bra och billig resa kommer att bli utbytt mot något i ett helt annat prisläge torde vara uppenbart.</p><p>Var och en bokar naturligtvis som de finner bäst, men när det gäller Sporrtresor så skall du som konsument vara medveten om att de inte tar något ansvar för vad deras underleverantörer kan tänkas hitta på . Du uppmanas dessutom att godkänna villkor om vilkas innebörd du inte får information om.</p><p>I mina ögon så är det inte seriöst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Noboat, post: 1052197, member: 130884"] Möjligen är mina uttryck kraftiga. Jag har dock ingen annan uppfattning än att ett bindande avtal anses vara ingånget när de har bekräftat min bokning. Det står också i deras avtal . Att de i sina villkor hänvisar vidare till annan underleverantör där de ålägger mig som konsument att ta del av underleverantörs villkor utan att informera mig om att det finns en underleverantör eller ens vem som är underleverantör kan inte vara rimligt. Hur skall jag då kunna veta vad jag har att ta ställning till? Att dessutom låta det gå tre månader från bekräftad bokning till besked om att de inte kan leverera det jag har betalat för och de har bekräftat känns inte heller ok. Nu ytterligare en månas senare så har de fortfarande inte besvarat min enkla fråga om resan i sin helhet kommer att krediteras. Att en bra och billig resa kommer att bli utbytt mot något i ett helt annat prisläge torde vara uppenbart. Var och en bokar naturligtvis som de finner bäst, men när det gäller Sporrtresor så skall du som konsument vara medveten om att de inte tar något ansvar för vad deras underleverantörer kan tänkas hitta på . Du uppmanas dessutom att godkänna villkor om vilkas innebörd du inte får information om. I mina ögon så är det inte seriöst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
VARNING FÖR SPORTRESOR. Oseriösa
Tillbaka
Topp