Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Varning för top12 i Malmö
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="savonese" data-source="post: 829636" data-attributes="member: 100373"><p>Håller helt och hållet med om att man bör akta sig för top12. </p><p></p><p>I princip samma sak hände mig förrförra vintern, hade varit och köpt en technine-bräda och stack ner till Val Thorens. Vad händer? Jo, efter cirka 45 minuters åkning spricker brädan och belägget ovanpå går av. Detta utan minsta tillstymmelse till aggressiv åkning eller kontakt med stenar eller liknade. Endast cruisande i pisten- Visserligen funkar brädan till viss del fortfarande att köra på, dock är främre stålkanten i princip av. Men eftersom jag har fler brädor med mig väljer jag att använda de under resten av tiden. Väl hemma i Malmö går jag tillbaka till top12 och naturligtvis inser jag också att det inte är deras fel att brädan gått sönder. Men det jag stör mig mest på är deras respons när jag frågar om de kan hjälpa mig att komma i kontakt med agenten för technine för att lämna klagomål dit istället. Men nej, det går de inte med på och hänvisar precis som i fallet med flowbindningen till att de inte haft några andra klagomål tidigare som handlade om detta. Det slutar med att jag efter upprepade påtryckningar lämnar in min bräda i affären och får till svar att de ska försöka fixa saken själva. Två veckor senare för jag ett samtal om att de har lyckats med att laga den. Glad i hågen går jag dit, men vad ser jag? Jo de har kört med nåt jäkla Karlssons klister och limmat på en stålkant på främre delen av brädan vilket leder till att det blir ett jäkla glap med resten av kanterna. När jag påpekar detta och säger att det inte kommer gå och åka säger de att det inte är deras problem...</p><p>Kan konstatera att brädan varit totalt obrukbar efter det...</p><p></p><p>Jag har iaf satt min fot där för sista gången.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="savonese, post: 829636, member: 100373"] Håller helt och hållet med om att man bör akta sig för top12. I princip samma sak hände mig förrförra vintern, hade varit och köpt en technine-bräda och stack ner till Val Thorens. Vad händer? Jo, efter cirka 45 minuters åkning spricker brädan och belägget ovanpå går av. Detta utan minsta tillstymmelse till aggressiv åkning eller kontakt med stenar eller liknade. Endast cruisande i pisten- Visserligen funkar brädan till viss del fortfarande att köra på, dock är främre stålkanten i princip av. Men eftersom jag har fler brädor med mig väljer jag att använda de under resten av tiden. Väl hemma i Malmö går jag tillbaka till top12 och naturligtvis inser jag också att det inte är deras fel att brädan gått sönder. Men det jag stör mig mest på är deras respons när jag frågar om de kan hjälpa mig att komma i kontakt med agenten för technine för att lämna klagomål dit istället. Men nej, det går de inte med på och hänvisar precis som i fallet med flowbindningen till att de inte haft några andra klagomål tidigare som handlade om detta. Det slutar med att jag efter upprepade påtryckningar lämnar in min bräda i affären och får till svar att de ska försöka fixa saken själva. Två veckor senare för jag ett samtal om att de har lyckats med att laga den. Glad i hågen går jag dit, men vad ser jag? Jo de har kört med nåt jäkla Karlssons klister och limmat på en stålkant på främre delen av brädan vilket leder till att det blir ett jäkla glap med resten av kanterna. När jag påpekar detta och säger att det inte kommer gå och åka säger de att det inte är deras problem... Kan konstatera att brädan varit totalt obrukbar efter det... Jag har iaf satt min fot där för sista gången. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Varning för top12 i Malmö
Tillbaka
Topp