Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
VARNING! Skistar blåser er i påsk
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1319675" data-attributes="member: 161446"><p>[ATTACH=full]38980[/ATTACH]</p><p></p><p>Det var samma under covidåret när hela samhället började stänga ner. Många anklagade skidfolket och hetsade att de minsann skulle ta ansvar och stanna hemma. Men Skistar vägrade låta folk avboka när andra orter/resebolag lät folk avboka p.g.a. omständigheterna.</p><p></p><p>Jag surnade till på Skistars attityd och skrev till dom om det, trots att jag själv inte hade nån resa med dom inbokad. Jag menade att dom redan hade redovisat miljardvinst för säsongen och borde ta hand om sina stamkunder bättre, så de kommer tillbaka till Skistar efter pandemin. Istället för att kortsiktigt stiffa gästerna/privatpersoner på alla stålar vid avbokning. Till slut gav Skistar med sig (lär ha varit många som klagat på det då), men det satt långt inne.</p><p></p><p>Samma sak i början av den här vintern när andra skidorter gav rabatterade liftkort p.g.a. uselt med snö. Inte Skistar, så jag avstod då jag inte tyckte det var värt trippen och fullt pris för ett system med endast 3-4 av 20 backar öppna (och det var inkluderat skidskolebackar). Då väntar jag hellre.</p><p></p><p>[ATTACH=full]38979[/ATTACH]</p><p></p><p>Det är bara att konstatera att Skistar inte har lärt sig ett dugg, och struntar fullkomligt i allt annat än sin egen kortsiktiga vinst. Korttänkt så det föreslår, dom <strong>behöver</strong> ju inte agera giriga svin, dom gör ju faktiskt rekordvinst varje år. Jösses!</p><p></p><p>Jag sällar mig nu till de som helt tappat förtroende för den koncernen, deras PR-avdelning verkar ju helt tappade bakom en vagn. Aldrig hört talas om goodwill? Hur kan man utmåla sig som Scrooge McDuck på detta sätt i ett så litet land? Monopol, mjo... men det finns ändå alternativ.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1319675, member: 161446"] [ATTACH type="full" alt="Screenshot_20250420_093628_Chrome.webp"]38980[/ATTACH] Det var samma under covidåret när hela samhället började stänga ner. Många anklagade skidfolket och hetsade att de minsann skulle ta ansvar och stanna hemma. Men Skistar vägrade låta folk avboka när andra orter/resebolag lät folk avboka p.g.a. omständigheterna. Jag surnade till på Skistars attityd och skrev till dom om det, trots att jag själv inte hade nån resa med dom inbokad. Jag menade att dom redan hade redovisat miljardvinst för säsongen och borde ta hand om sina stamkunder bättre, så de kommer tillbaka till Skistar efter pandemin. Istället för att kortsiktigt stiffa gästerna/privatpersoner på alla stålar vid avbokning. Till slut gav Skistar med sig (lär ha varit många som klagat på det då), men det satt långt inne. Samma sak i början av den här vintern när andra skidorter gav rabatterade liftkort p.g.a. uselt med snö. Inte Skistar, så jag avstod då jag inte tyckte det var värt trippen och fullt pris för ett system med endast 3-4 av 20 backar öppna (och det var inkluderat skidskolebackar). Då väntar jag hellre. [ATTACH type="full" alt="Screenshot_20250420_093917_Chrome.webp"]38979[/ATTACH] Det är bara att konstatera att Skistar inte har lärt sig ett dugg, och struntar fullkomligt i allt annat än sin egen kortsiktiga vinst. Korttänkt så det föreslår, dom [B]behöver[/B] ju inte agera giriga svin, dom gör ju faktiskt rekordvinst varje år. Jösses! Jag sällar mig nu till de som helt tappat förtroende för den koncernen, deras PR-avdelning verkar ju helt tappade bakom en vagn. Aldrig hört talas om goodwill? Hur kan man utmåla sig som Scrooge McDuck på detta sätt i ett så litet land? Monopol, mjo... men det finns ändå alternativ. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
VARNING! Skistar blåser er i påsk
Tillbaka
Topp