Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
VARNING! Skistar blåser er i påsk
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1319676" data-attributes="member: 13863"><p>Skistar fokuserar på veckoturismen och försöker få så många som möjligt att boka boende, liftkort, skidhyra med mera långt långt i förväg. Och det har de lyckats riktigt bra med.</p><p></p><p>Konsekvensen om de skulle sänka liftkortspriserna för att snön håller på att smälta bort och de flesta pisterna är stängda är att de som bokat och betalt sina liftkort i förväg skulle begära tillbaka pengar, och här rör det sig sannolikt om stora belopp. </p><p></p><p>Skistar inser sannolikt även att sänkta liftkortspriser skulle kunna tolkas som att de erkänner att de inte kan erbjuda en ”premiumprodukt” och att gästerna skulle ifrågasätta deras ”snögaranti”.</p><p></p><p>Tyvärr tycks inte ordet ”Goodwill” existera i Skistars interna policydokument, min personliga gissning är att det handlar mest om tillväxt och lönsamhet …</p><p></p><p>That’s all kids,</p><p>MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1319676, member: 13863"] Skistar fokuserar på veckoturismen och försöker få så många som möjligt att boka boende, liftkort, skidhyra med mera långt långt i förväg. Och det har de lyckats riktigt bra med. Konsekvensen om de skulle sänka liftkortspriserna för att snön håller på att smälta bort och de flesta pisterna är stängda är att de som bokat och betalt sina liftkort i förväg skulle begära tillbaka pengar, och här rör det sig sannolikt om stora belopp. Skistar inser sannolikt även att sänkta liftkortspriser skulle kunna tolkas som att de erkänner att de inte kan erbjuda en ”premiumprodukt” och att gästerna skulle ifrågasätta deras ”snögaranti”. Tyvärr tycks inte ordet ”Goodwill” existera i Skistars interna policydokument, min personliga gissning är att det handlar mest om tillväxt och lönsamhet … That’s all kids, MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
VARNING! Skistar blåser er i påsk
Tillbaka
Topp