Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
VARNING! Skistar blåser er i påsk
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 193570" data-source="post: 1319677"><p>I var och varannan tråd klagas det ju på att SkiStar och andra anläggningar investerar för lite i liftar osv…</p><p></p><p>Nej, skidåkning är ingen mänsklig rättighet men samtidigt ett nöje och en tradition för många. Och visst påverkar det klimatet när vi introducerar våra barn, det vill säga nästa generations skidåkare till denna hobby. </p><p></p><p>Och, nej, skidåkning är inte för alla och kommer framöver vara det för ännu färre människor eftersom det kommer bli dyrare och mer svårtillgängligt. Nere i Alperna stängs anläggningar på lägre höjd ner på löpande band för de inte får ekonomin att gå ihop i klimatförändringarnas tider. Samtidigt blir semestrarna på snösäkrare höjder dyrare pga utbud/efterfrågan-principen. Mindre bemedlade människor har också en tendens att vara mindre flexibla i sin möjlighet att resa och likaså barnfamiljer, så det är många som inte kan jaga snö i tider det behövs som mest. Så kostnaden, tillgängligheten och snöosäkerheten kommer minska intresset hos vissa grupper… Tyvärr, eftersom det är en ganska otrevlig vattendelare.</p><p></p><p>Själv åker jag inte till SkiStars anläggningar i högsäsong. Tycker inte liftköerna är värt besväret för den låga fallhöjden och de korta nerfarterna. Nu har jag och min familj turen att kunna åka skidor flera veckor om året i princip vart vi vill i världen (nej, vi åker ändå inte till Nordamerika eller Japan pga viss flygskam plus att resa långt med barn är en utmaning, och ja vi åker en vårvecka i Sälen eftersom barnen tycker om stället), men det sagt tycker jag det är väldigt hjärtskärande att skidåkning kommer bli en ännu större klassfråga framöver.</p><p></p><p>Så nej, fjällen i allmänhet och skidåkning i synnerhet kommer definitivt inte vara något för alla framöver…</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 193570, post: 1319677"] I var och varannan tråd klagas det ju på att SkiStar och andra anläggningar investerar för lite i liftar osv… Nej, skidåkning är ingen mänsklig rättighet men samtidigt ett nöje och en tradition för många. Och visst påverkar det klimatet när vi introducerar våra barn, det vill säga nästa generations skidåkare till denna hobby. Och, nej, skidåkning är inte för alla och kommer framöver vara det för ännu färre människor eftersom det kommer bli dyrare och mer svårtillgängligt. Nere i Alperna stängs anläggningar på lägre höjd ner på löpande band för de inte får ekonomin att gå ihop i klimatförändringarnas tider. Samtidigt blir semestrarna på snösäkrare höjder dyrare pga utbud/efterfrågan-principen. Mindre bemedlade människor har också en tendens att vara mindre flexibla i sin möjlighet att resa och likaså barnfamiljer, så det är många som inte kan jaga snö i tider det behövs som mest. Så kostnaden, tillgängligheten och snöosäkerheten kommer minska intresset hos vissa grupper… Tyvärr, eftersom det är en ganska otrevlig vattendelare. Själv åker jag inte till SkiStars anläggningar i högsäsong. Tycker inte liftköerna är värt besväret för den låga fallhöjden och de korta nerfarterna. Nu har jag och min familj turen att kunna åka skidor flera veckor om året i princip vart vi vill i världen (nej, vi åker ändå inte till Nordamerika eller Japan pga viss flygskam plus att resa långt med barn är en utmaning, och ja vi åker en vårvecka i Sälen eftersom barnen tycker om stället), men det sagt tycker jag det är väldigt hjärtskärande att skidåkning kommer bli en ännu större klassfråga framöver. Så nej, fjällen i allmänhet och skidåkning i synnerhet kommer definitivt inte vara något för alla framöver… [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
VARNING! Skistar blåser er i påsk
Tillbaka
Topp