Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
VARNING! Skistar blåser er i påsk
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1319703" data-attributes="member: 161446"><p>Tror vi pratar lite om två olika saker här. Snögaranti är en sak, för mig gäller det vid avbokning, och det är iallafall inte det jag pratar om här.</p><p></p><p>Men snögarantin ligger på 13% öppna pister i Vemdalen, fördelat på de 3 olika systemen. Det innebär att man som i december kunde "garantera" skidåkning. Men det var bara 3-4 pister öppna av 21 i de olika systemen och det inkluderade små barnbackar i skidskoleområden med rullband. Så visst kan man åka, men jag skulle inte ta resan, boendet och liftkortet till fullt pris för det. Men med lite rabett, så kan jag tänka mig det.</p><p></p><p>Har man sämre utbud så kan man ju locka gäster med lite lägre priser tillfälligt, tills man kommit ikapp med snötillverkningen. Nu pratar jag <strong>inte</strong> om 90% rabatt för att ett par backar är öppna, utan just när det är knappt åkbart överhuvudtaget. Typ som det är nu.</p><p></p><p>Det här är ju som om en dyr restaurang kom med din beställda ärtsoppa, så ligger det endast tre ärtor och flyter i vatten p.g.a. leveransproblem. Ska man då säga "Ser du ärtorna, därmed är det ärtsoppa! = Fullt Pris!"? Visst kan man göra det, men jag tror inte man erhåller en michelinstjärna för det.</p><p></p><p>Skistar skulle här kunna säga "Sorry, vi hade inte tillräckligt med snö tillverkat för den här vrma våren, trots att vi sålde för det. Så vi ger lite rabatt på liftkorten så hoppas vi ni ger oss en ny chans att göra bättre nästa år".</p><p></p><p>ALLA här förstår att företagen inte bedriver välgörenhet, och att de förväntas gå med vinst. Men jag tycker det är rentav oförskämt att de inte ens FÖRSÖKER visa att de bryr sig om kunderna. Det behöver ju inte vara stora rabatter, men bara NÅGONTING som visar att de faktiskt inte bara skiter i kundernas upplevelser efter betalningen är gjord.</p><p></p><p>Ps. Jag har ingen boking, jag är intre drabbad själv. Så det är inte så att jag är sur för att jag känner mig blåst. I vintras avstod jag bara, men jag har inte förlorat något. Jag skriver detta för att jag tycker det är trist att se en sån dominerande aktör har det här synsättet rörande sina kunder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1319703, member: 161446"] Tror vi pratar lite om två olika saker här. Snögaranti är en sak, för mig gäller det vid avbokning, och det är iallafall inte det jag pratar om här. Men snögarantin ligger på 13% öppna pister i Vemdalen, fördelat på de 3 olika systemen. Det innebär att man som i december kunde "garantera" skidåkning. Men det var bara 3-4 pister öppna av 21 i de olika systemen och det inkluderade små barnbackar i skidskoleområden med rullband. Så visst kan man åka, men jag skulle inte ta resan, boendet och liftkortet till fullt pris för det. Men med lite rabett, så kan jag tänka mig det. Har man sämre utbud så kan man ju locka gäster med lite lägre priser tillfälligt, tills man kommit ikapp med snötillverkningen. Nu pratar jag [B]inte[/B] om 90% rabatt för att ett par backar är öppna, utan just när det är knappt åkbart överhuvudtaget. Typ som det är nu. Det här är ju som om en dyr restaurang kom med din beställda ärtsoppa, så ligger det endast tre ärtor och flyter i vatten p.g.a. leveransproblem. Ska man då säga "Ser du ärtorna, därmed är det ärtsoppa! = Fullt Pris!"? Visst kan man göra det, men jag tror inte man erhåller en michelinstjärna för det. Skistar skulle här kunna säga "Sorry, vi hade inte tillräckligt med snö tillverkat för den här vrma våren, trots att vi sålde för det. Så vi ger lite rabatt på liftkorten så hoppas vi ni ger oss en ny chans att göra bättre nästa år". ALLA här förstår att företagen inte bedriver välgörenhet, och att de förväntas gå med vinst. Men jag tycker det är rentav oförskämt att de inte ens FÖRSÖKER visa att de bryr sig om kunderna. Det behöver ju inte vara stora rabatter, men bara NÅGONTING som visar att de faktiskt inte bara skiter i kundernas upplevelser efter betalningen är gjord. Ps. Jag har ingen boking, jag är intre drabbad själv. Så det är inte så att jag är sur för att jag känner mig blåst. I vintras avstod jag bara, men jag har inte förlorat något. Jag skriver detta för att jag tycker det är trist att se en sån dominerande aktör har det här synsättet rörande sina kunder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
VARNING! Skistar blåser er i påsk
Tillbaka
Topp