Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
VARNING! Skistar blåser er i påsk
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dafe" data-source="post: 1319798" data-attributes="member: 172291"><p>Jag är inget superfan av Skistar men det verkar som de flesta jämföra äpplen och päron när de kritiserar Skistar. Kom precis hem från Lindvallen och tycker att Skistar har gjort det bra i rådande förhållanden. Som många redan har påpekat kollar ni inte innan ni åker? Varför köpa liftkortet i december när man vet att påsken är i slutet av april? Fundera på varför ni valde att åka dit innan ni kritiserar. Vi åkte upp med husbilen och jag köpte dagskort för att minimera risken att lägga ut pengar om jag inte ville åka. Jag åkte inte heller alla dagar blev andra aktiviteter också samt vandring på fjället. </p><p></p><p>Angående Skistar Sälen så är ju de inte en produkt för 90% av medlemmarna här. Utan det är för barnfamiljer, ungdomar som vill fest samt seniora personer som vill göra annat än att bara åka skidor. Om det är så dyrt varför åker så många till Sälen? Därför det har mycket utöver skidåkning. En massa restauranger, afterski i överflöd, Spa, Bowling, Bio, äventyrsbad, vandringsleder etc. Sen har det en fantastisk busskommunikation mellan orterna. Sista bussen hem på helgerna går kl 03 vilken annan ort har det? Är man där för att koncentrera sig på skidåkning ska man kanske välja en annan ort. </p><p></p><p>Var tidigare i år i t ex Bydalen om jag får välja så är jag hellre i Sälen än Bydalen med dessa förhållanden. Ingen kritik mot Bydalen fantastisk skidort men det finns typ 2 restauranger och inte mycket mer. Visst det är billigare men blir lite långtråkigt om skidåkningen är kass.</p><p></p><p>Titta även på alperna varför väljer t ex folk svindyra Ischgl när det finns mycket mer prisvärda alternativ i närheten. En wurst med pommes kostar nu 200 spänn i Ischgl ändå är det proppfullt med folk. </p><p></p><p>Med det sagt tycker jag det blir fel att jämföra Sälen med t ex Bjursås, Säfsen, Lofsdalen eller Järvsö. Det är väl endast kanske Idre som kan jämföra sig med Skistar Sälen? Skistars koncept är unikt i Sverige och är vad den moderna skidfamljen efterfrågar så tyvärr kommer Skistar fortsätta att växa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dafe, post: 1319798, member: 172291"] Jag är inget superfan av Skistar men det verkar som de flesta jämföra äpplen och päron när de kritiserar Skistar. Kom precis hem från Lindvallen och tycker att Skistar har gjort det bra i rådande förhållanden. Som många redan har påpekat kollar ni inte innan ni åker? Varför köpa liftkortet i december när man vet att påsken är i slutet av april? Fundera på varför ni valde att åka dit innan ni kritiserar. Vi åkte upp med husbilen och jag köpte dagskort för att minimera risken att lägga ut pengar om jag inte ville åka. Jag åkte inte heller alla dagar blev andra aktiviteter också samt vandring på fjället. Angående Skistar Sälen så är ju de inte en produkt för 90% av medlemmarna här. Utan det är för barnfamiljer, ungdomar som vill fest samt seniora personer som vill göra annat än att bara åka skidor. Om det är så dyrt varför åker så många till Sälen? Därför det har mycket utöver skidåkning. En massa restauranger, afterski i överflöd, Spa, Bowling, Bio, äventyrsbad, vandringsleder etc. Sen har det en fantastisk busskommunikation mellan orterna. Sista bussen hem på helgerna går kl 03 vilken annan ort har det? Är man där för att koncentrera sig på skidåkning ska man kanske välja en annan ort. Var tidigare i år i t ex Bydalen om jag får välja så är jag hellre i Sälen än Bydalen med dessa förhållanden. Ingen kritik mot Bydalen fantastisk skidort men det finns typ 2 restauranger och inte mycket mer. Visst det är billigare men blir lite långtråkigt om skidåkningen är kass. Titta även på alperna varför väljer t ex folk svindyra Ischgl när det finns mycket mer prisvärda alternativ i närheten. En wurst med pommes kostar nu 200 spänn i Ischgl ändå är det proppfullt med folk. Med det sagt tycker jag det blir fel att jämföra Sälen med t ex Bjursås, Säfsen, Lofsdalen eller Järvsö. Det är väl endast kanske Idre som kan jämföra sig med Skistar Sälen? Skistars koncept är unikt i Sverige och är vad den moderna skidfamljen efterfrågar så tyvärr kommer Skistar fortsätta att växa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
VARNING! Skistar blåser er i påsk
Tillbaka
Topp