Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Värsta Vurrpan!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Schaerstroem" data-source="post: 173567" data-attributes="member: 31670"><p>fan ni borde vara död allihopa!! :P så jag borde nog vara tyst.. men jag kan ta två vurpor ändå.</p><p>den senaste kanske någon känner igen? de va i åre under påsklovet jag hade vart och testat bräcke hoppen innan lunch sen drog jag ner på max för att fylla kamin, när jag sen kom tillbaka nån timme senare för att hoppa igen var snön blötare. Jag tänkte att de troligtvis skulle behövas mer fart för att komma över, dessutom så tänkte jag bara testa en lätt 3:a. Jag åker in mot första hoppet (största i bräcke) när jag ska börja åka upp för kicken är jag lite slapp av mej och är inte beredd på trycket uppför kicken! </p><p>Ena skidan skär litegran och jag sitter nästan på tailen, ändå börjar jag med spinnen. </p><p>De blir en jävla invertering vilket inte var tanken när jag då i paniken söker landningen landar jag rakt ner i backen med huvudet och höger axel först! Men jag hoppar upp som om inget hadde hänt när jag sedan sitter påväg uppför olympia kommer chocken, shit va ont de gjorde då! Nu i mitten av juni känner jag fortfarande av axeln:P</p><p></p><p>Den andra vurpan hände för flera år sedan då jag var en såkallad "bladare" (fullständigt livsfarligt). Jag hade vart i backen dagen innan (detta var under våren), det var då blötsnö och allt gick fint man fick typ ta sats hela backen för att i huvudtaget komma över platån. Dagen därpå var vi i backen tidigt och snön hade inte hunnit tina. Men inte tänkte jag på det så ung och dum jag var. Jag startade ansatsen på samma ställe som dagen innan. </p><p>När jag lämnat kicken sitter jag i en väldigt speciell ställning med bena rakt fram, nästan uppåt så att jag skulle kunnat tagit mej en liten smakbit av dom och med arslet rakt neråt. I luftfärden ser jag landningen försvinna under mej sedan var det bara mörker...</p><p>Där ligger jag och chippar efter andan min kompis samlar ihop alla prylar som ligger utsprida kring kratern. Några snabba minuter senare är jag på sjukan, men som tur var fick jag gå hem på krycker några timmar senare. Det var sista gången jag åkte snowblades! </p><p></p><p>enjoy my writing..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Schaerstroem, post: 173567, member: 31670"] fan ni borde vara död allihopa!! :P så jag borde nog vara tyst.. men jag kan ta två vurpor ändå. den senaste kanske någon känner igen? de va i åre under påsklovet jag hade vart och testat bräcke hoppen innan lunch sen drog jag ner på max för att fylla kamin, när jag sen kom tillbaka nån timme senare för att hoppa igen var snön blötare. Jag tänkte att de troligtvis skulle behövas mer fart för att komma över, dessutom så tänkte jag bara testa en lätt 3:a. Jag åker in mot första hoppet (största i bräcke) när jag ska börja åka upp för kicken är jag lite slapp av mej och är inte beredd på trycket uppför kicken! Ena skidan skär litegran och jag sitter nästan på tailen, ändå börjar jag med spinnen. De blir en jävla invertering vilket inte var tanken när jag då i paniken söker landningen landar jag rakt ner i backen med huvudet och höger axel först! Men jag hoppar upp som om inget hadde hänt när jag sedan sitter påväg uppför olympia kommer chocken, shit va ont de gjorde då! Nu i mitten av juni känner jag fortfarande av axeln:P Den andra vurpan hände för flera år sedan då jag var en såkallad "bladare" (fullständigt livsfarligt). Jag hade vart i backen dagen innan (detta var under våren), det var då blötsnö och allt gick fint man fick typ ta sats hela backen för att i huvudtaget komma över platån. Dagen därpå var vi i backen tidigt och snön hade inte hunnit tina. Men inte tänkte jag på det så ung och dum jag var. Jag startade ansatsen på samma ställe som dagen innan. När jag lämnat kicken sitter jag i en väldigt speciell ställning med bena rakt fram, nästan uppåt så att jag skulle kunnat tagit mej en liten smakbit av dom och med arslet rakt neråt. I luftfärden ser jag landningen försvinna under mej sedan var det bara mörker... Där ligger jag och chippar efter andan min kompis samlar ihop alla prylar som ligger utsprida kring kratern. Några snabba minuter senare är jag på sjukan, men som tur var fick jag gå hem på krycker några timmar senare. Det var sista gången jag åkte snowblades! enjoy my writing.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Värsta Vurrpan!
Tillbaka
Topp