Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Värsta Vurrpan!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HeLium" data-source="post: 246275" data-attributes="member: 48397"><p>SPETSAD I MUNNEN AV MIN EGNA SKIDA!</p><p></p><p>1992, 14 år gammal jibbingen hade kommit till mitt medvetande och det testades hej vilt med olika typer av duffy och "fame"-hopp. Lillebror och jag byggde själva fetare och fetare hopp med brantare och brantare kickar.</p><p></p><p>Katastrofen var snart ett faktum...</p><p>Jag kom upp på hoppet och tryckte till med mina fina Dynastar. Tyroliaplastbindningen på höger skida går sönder och jag ser hur skidan vobblar under mig och landar med spetsen före. Skidan ställer sig, bokstavligen, som ett spett i backen med tailen uppåt.</p><p></p><p>Jag kommer från min vådliga luftfärd och ska landa på min vänstra skida. Problemet blir riktigt allvarligt när jag inte hinner väja för tailen på min högra skida som sitter i backen framför hoppet. Det slutade med att jag fick hela bakdelen av skidan intryckt i munnen.</p><p></p><p>Detta resulterade i en utslagen framtand, och två krossade kindtänder (samtliga tänder var givetvis nya fina "vuxentänder") och ett stort jack i gommen, samt att jag förstod charmen med att enbart åka storbergsåkning istället... så något positivt hade det med sig...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HeLium, post: 246275, member: 48397"] SPETSAD I MUNNEN AV MIN EGNA SKIDA! 1992, 14 år gammal jibbingen hade kommit till mitt medvetande och det testades hej vilt med olika typer av duffy och "fame"-hopp. Lillebror och jag byggde själva fetare och fetare hopp med brantare och brantare kickar. Katastrofen var snart ett faktum... Jag kom upp på hoppet och tryckte till med mina fina Dynastar. Tyroliaplastbindningen på höger skida går sönder och jag ser hur skidan vobblar under mig och landar med spetsen före. Skidan ställer sig, bokstavligen, som ett spett i backen med tailen uppåt. Jag kommer från min vådliga luftfärd och ska landa på min vänstra skida. Problemet blir riktigt allvarligt när jag inte hinner väja för tailen på min högra skida som sitter i backen framför hoppet. Det slutade med att jag fick hela bakdelen av skidan intryckt i munnen. Detta resulterade i en utslagen framtand, och två krossade kindtänder (samtliga tänder var givetvis nya fina "vuxentänder") och ett stort jack i gommen, samt att jag förstod charmen med att enbart åka storbergsåkning istället... så något positivt hade det med sig... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Värsta Vurrpan!
Tillbaka
Topp