Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Värt åka sent till Kanada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Karin_Kel" data-source="post: 211280" data-attributes="member: 54531"><p>HEJ!</p><p></p><p>Jag var i Kanada, Banff, förra säsången och åkte därför en massa i Lake Louise och Sunshine. Om du åker i början av april behöver du nog inte vara orolig för snömängden. Under den tiden gjorde jag en massa härliga hikes för att få grym offpist åkning!! dessutom börjar solen ligga på mer och det blir inte dendär riktigt bitande kylan och en härlig google-tan kan införskaffas <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" />. Om du har tänkt o stanna några veckor kan det ju vara så att snön börjar försvinna lite i lake louise (kan dock tillägga att vi under sista dagen i lake lousie hade ca 15 cm puder, men att den ändå i stort sett var helt slaskigt o tomma fläckar längst ner i området)... åker du till banff så har du ju som sagt även tillgång t sunshine på samma liftkort och dom håller öppet till slutet av maj...så snö ska nog inte vara problem <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> vi hade powderdays där även i maj.. hör gärna av dig om du undrar nåt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Karin_Kel, post: 211280, member: 54531"] HEJ! Jag var i Kanada, Banff, förra säsången och åkte därför en massa i Lake Louise och Sunshine. Om du åker i början av april behöver du nog inte vara orolig för snömängden. Under den tiden gjorde jag en massa härliga hikes för att få grym offpist åkning!! dessutom börjar solen ligga på mer och det blir inte dendär riktigt bitande kylan och en härlig google-tan kan införskaffas ;). Om du har tänkt o stanna några veckor kan det ju vara så att snön börjar försvinna lite i lake louise (kan dock tillägga att vi under sista dagen i lake lousie hade ca 15 cm puder, men att den ändå i stort sett var helt slaskigt o tomma fläckar längst ner i området)... åker du till banff så har du ju som sagt även tillgång t sunshine på samma liftkort och dom håller öppet till slutet av maj...så snö ska nog inte vara problem :) vi hade powderdays där även i maj.. hör gärna av dig om du undrar nåt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Värt åka sent till Kanada?
Tillbaka
Topp