Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vart är det bäst att "flasha"?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 463" data-attributes="member: 10565"><p>Det heter inte alls peu belle på franska utan poubelle. Och staketet är inte till för att man inte ska åka ner där utan för att turister inte ska falla ner när de står där och beundrar utsikten mot valle blache.</p><p>Men jag håller med dig poubellen är ett höjdar åk. </p><p>Däremot är det så att denna poubellen inte är den riktiga, utan den som egentligen heter Poubellen ligger uppe på Aguille du midi. Varför även denna couloiren heter poubellen vet jag inte.</p><p>Men jag måste tillägga att ingen av poubellerna är något jag rekomenderar för mediåkra åkare. Poubellen på Grands Montets är nämligen böjd på ett ställe. Dvs att ramlar du så ligger du ganska illa till eftersom du flyger rätt in i bergväggen.</p><p>Och Poubellen på aguille du midi är inte lättare den heller. Jag har inte åkt den men jag vet att det ska finnas ett stenparti mitt i den som ska vara ganska krångligt att ta sig förbi.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 463, member: 10565"] Det heter inte alls peu belle på franska utan poubelle. Och staketet är inte till för att man inte ska åka ner där utan för att turister inte ska falla ner när de står där och beundrar utsikten mot valle blache. Men jag håller med dig poubellen är ett höjdar åk. Däremot är det så att denna poubellen inte är den riktiga, utan den som egentligen heter Poubellen ligger uppe på Aguille du midi. Varför även denna couloiren heter poubellen vet jag inte. Men jag måste tillägga att ingen av poubellerna är något jag rekomenderar för mediåkra åkare. Poubellen på Grands Montets är nämligen böjd på ett ställe. Dvs att ramlar du så ligger du ganska illa till eftersom du flyger rätt in i bergväggen. Och Poubellen på aguille du midi är inte lättare den heller. Jag har inte åkt den men jag vet att det ska finnas ett stenparti mitt i den som ska vara ganska krångligt att ta sig förbi. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vart är det bäst att "flasha"?
Tillbaka
Topp