Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vart är skidåkningen själ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Salkley" data-source="post: 376435" data-attributes="member: 43581"><p>Jag tror det är såhär: skidåkare som föredrar lössnö och stora berg har alltid haft det lite svårt att förstå sig på skidåkaren som hänger i parken. Dom har två helt skildja åsikter om vad skidåkning är.</p><p></p><p> Ena anser att lägga stora svängar ner för ett orört berg är riktig skidåkning medans den ungre gererationen tycker att hoppa i ett hopp och snurra så många varv som möjligt och glida på metallräcken är skidåkning, det blir liksom två olika riktningar ifrån samma grund eller vad man ska säga. </p><p></p><p>Jag anser att bara man har roligt så spelar det ingen roll igentilgen vad man gör på skidorna, att bygga upp en kick till ett rail och ha en session kan för en person ge samma glädje som att vara den första som tar sig ner för ett orört berg efter en rejäl dump.</p><p></p><p>Skulle egentligen kunna skriva något mer djupgående men jag har verkligen inte orken nu, Godnatt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Salkley, post: 376435, member: 43581"] Jag tror det är såhär: skidåkare som föredrar lössnö och stora berg har alltid haft det lite svårt att förstå sig på skidåkaren som hänger i parken. Dom har två helt skildja åsikter om vad skidåkning är. Ena anser att lägga stora svängar ner för ett orört berg är riktig skidåkning medans den ungre gererationen tycker att hoppa i ett hopp och snurra så många varv som möjligt och glida på metallräcken är skidåkning, det blir liksom två olika riktningar ifrån samma grund eller vad man ska säga. Jag anser att bara man har roligt så spelar det ingen roll igentilgen vad man gör på skidorna, att bygga upp en kick till ett rail och ha en session kan för en person ge samma glädje som att vara den första som tar sig ner för ett orört berg efter en rejäl dump. Skulle egentligen kunna skriva något mer djupgående men jag har verkligen inte orken nu, Godnatt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vart är skidåkningen själ?
Tillbaka
Topp