Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Värt att åka till Val Thorens?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1044336" data-attributes="member: 132445"><p>Åkte med ett gäng polare(12 styckna var vi nog) till fjällen för en massa år sedan - två hade aldrig åkt innan. Jag tog på mig att lära den ene lite snabba grunder så att han kunde komma igång, och framåt slutet på veckan åkte han skapligt(röda backar, inte jättelångsamt och utan att ploga så värst mkt). Ska tilläggas att han är den mest o-koordinerade människa jag någonsin träffat - men han meskörde inte utan laddade hela tiden som fan. </p><p>Det skulle jag säga är hemligheten - be någon om lite snabba tips för att komma igång, ladda på och mesa inte(men ha självklart kontroll på vad du gör) så kommer du förmodligen lära dig att åka skapligt. </p><p></p><p>Sen är det ju som ovanstående svar jävligt kul att åka skidor, och höga berg med snö på är det absolut bästa i hela världen. Du lär ha skitkul även om det kanske är lite skakigt i början!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1044336, member: 132445"] Åkte med ett gäng polare(12 styckna var vi nog) till fjällen för en massa år sedan - två hade aldrig åkt innan. Jag tog på mig att lära den ene lite snabba grunder så att han kunde komma igång, och framåt slutet på veckan åkte han skapligt(röda backar, inte jättelångsamt och utan att ploga så värst mkt). Ska tilläggas att han är den mest o-koordinerade människa jag någonsin träffat - men han meskörde inte utan laddade hela tiden som fan. Det skulle jag säga är hemligheten - be någon om lite snabba tips för att komma igång, ladda på och mesa inte(men ha självklart kontroll på vad du gör) så kommer du förmodligen lära dig att åka skapligt. Sen är det ju som ovanstående svar jävligt kul att åka skidor, och höga berg med snö på är det absolut bästa i hela världen. Du lär ha skitkul även om det kanske är lite skakigt i början! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Värt att åka till Val Thorens?
Tillbaka
Topp