Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Värt att åka till Val Thorens?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="iizy" data-source="post: 1044894" data-attributes="member: 149578"><p>Hej,</p><p>jag är för gammal för sånt här skit, MEN en polare övertalade mig att prova en dag i Romme för ett par år sedan.</p><p></p><p>Givetvis blev jag hooked. Första resan, efter den enda dagen jag hade åkt, gick till Frankrike, åkte två veckor och det var liksom det som gjorde att man lärde sig på riktigt.</p><p></p><p>Ska du åka bräda så rekommenderar jag knäskydd och något skydd på svanskotan, du kommer att ramla ofta och hårt i början. Har du inte ont någonstans så åker man bättre och fegar inte ur/håller tillbaka.</p><p></p><p>Och om du inte har jävligt pedagogiska polare med mycket tålamod så är det bättre att kosta på nån dag med riktig lärare. Åk med lärare första och andra dagen, tredje eller fjärde dagen kanske du kan få guidning om ni åker med nån resebyrå, ibland delar de in folk i två grupper efter erfarenhet. Nortlander brukar ha både danska och svenska guider.</p><p></p><p>Mina 2 cent, men alla är ju olika. Klart du ska åka.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="iizy, post: 1044894, member: 149578"] Hej, jag är för gammal för sånt här skit, MEN en polare övertalade mig att prova en dag i Romme för ett par år sedan. Givetvis blev jag hooked. Första resan, efter den enda dagen jag hade åkt, gick till Frankrike, åkte två veckor och det var liksom det som gjorde att man lärde sig på riktigt. Ska du åka bräda så rekommenderar jag knäskydd och något skydd på svanskotan, du kommer att ramla ofta och hårt i början. Har du inte ont någonstans så åker man bättre och fegar inte ur/håller tillbaka. Och om du inte har jävligt pedagogiska polare med mycket tålamod så är det bättre att kosta på nån dag med riktig lärare. Åk med lärare första och andra dagen, tredje eller fjärde dagen kanske du kan få guidning om ni åker med nån resebyrå, ibland delar de in folk i två grupper efter erfarenhet. Nortlander brukar ha både danska och svenska guider. Mina 2 cent, men alla är ju olika. Klart du ska åka. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Värt att åka till Val Thorens?
Tillbaka
Topp