Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart finns offpisten i Val thorens?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pitor" data-source="post: 387858" data-attributes="member: 64119"><p>Vet inte exakt vilket åk du menar som är med hela tiden men ett av de mest kända åken, även det längsta jag åkte under min säsong är West Face.</p><p></p><p>-Då börjar du med att ta Cascade liften upp</p><p>-Åker ner till Moraine Liften upp</p><p>-Tar sedan Col liften upp,</p><p>-När du hoppat av denna lift så åk ner till dess blir planmark, sen är det bara att ta av</p><p>sig skidorna och traska i ca 1,5 timme, för att få det absolut bästa och längsta åket i Val Thorens.</p><p></p><p>Annars är det nog rätt många som åker Lac du Lou.</p><p>Då tar man Boismint liften upp och skårar direkt ut till höger, över kammen där.</p><p>Därifrån är det bara att välja spår ner, se bara upp så du inte hamnar ut för ett större dropp. Det är ett skönt åk.</p><p></p><p>Skårar du direkt till vänster från toppen av Boismint och stakar dig runt berget åt höger så finns där en hel bergsvägg att åka på.</p><p></p><p>Fred ut</p><p></p><p>Förresten varför har du inte sökt på google, eller varför inte kollat alla de offpistrepor som folk lagt in under skidorter, tänk på det innan du skapar nästa tråd, finns så mycket att finna bara man söker lite.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pitor, post: 387858, member: 64119"] Vet inte exakt vilket åk du menar som är med hela tiden men ett av de mest kända åken, även det längsta jag åkte under min säsong är West Face. -Då börjar du med att ta Cascade liften upp -Åker ner till Moraine Liften upp -Tar sedan Col liften upp, -När du hoppat av denna lift så åk ner till dess blir planmark, sen är det bara att ta av sig skidorna och traska i ca 1,5 timme, för att få det absolut bästa och längsta åket i Val Thorens. Annars är det nog rätt många som åker Lac du Lou. Då tar man Boismint liften upp och skårar direkt ut till höger, över kammen där. Därifrån är det bara att välja spår ner, se bara upp så du inte hamnar ut för ett större dropp. Det är ett skönt åk. Skårar du direkt till vänster från toppen av Boismint och stakar dig runt berget åt höger så finns där en hel bergsvägg att åka på. Fred ut Förresten varför har du inte sökt på google, eller varför inte kollat alla de offpistrepor som folk lagt in under skidorter, tänk på det innan du skapar nästa tråd, finns så mycket att finna bara man söker lite. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vart finns offpisten i Val thorens?
Tillbaka
Topp